Bu çalışmanın amacı, Ankara Üniversitesi lisans ve ön lisans
öğrencilerinin öğrenci hizmetlerinin yönetimi kapsamında
üniversiteden memnuniyet düzeylerini saptamak ve hizmet
niteliği açısından üniversitenin gelişimine katkı sağlamaktır.
Araştırmanın örneklemi, Ankara Üniversitesi'ndeki 18 Fakülte, 1
Devlet Konservatuvarı ve 10 Meslek Yüksekokulunda öğrenim
gören 523 kadın, 523 erkek toplam 1.046 öğrenciden
oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından
geliştirilen “Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimine İlişkin Ankara
Üniversitesi Öğrencilerinin Memnuniyet Ölçeği” kullanılmıştır.
Ölçek çalışması sonucunda elde edilen veriler SPSS Programı ile
analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart
sapma, alt amaçlara yönelik iki grup karşılaştırmalarında
bağımsız gruplar için t-testi, ikiden fazla grupların
karşılaştırılmasında ise varyans analizi (tek yönlü ANOVA)
kullanılmıştır. Yönetim, öğrenci ve destek boyutları arasındaki
ilişkiyi belirleyebilmek için Pearson Korelasyon Analizi kullanılmış
ve üç boyut arasında pozitif ve güçlü bir ilişki olduğu sonucu elde
edilmiştir.
Çalışmada öğrencilerin Ankara Üniversitesi'nden genel
memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğu, öğrenci görüşlerinin
fakültelere ve meslek yüksekokullarına göre, fakülte veya meslek
yüksekokullu olma durumuna göre ve sınıara göre farklılık
gösterdiği, cinsiyete ve ailenin gelir durumuna göre ise farklılık
göstermediği sonuçları elde edilmiştir.
Ankara Üniversitesi Öğrenci memnuniyeti; Öğrenci hizmetleri;
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1 |