Turizm pazarından daha fazla pay almak için
hem ülkeler hem de turizm destinasyonları büyük bir rekabet içerisine
girmişlerdir. Destinasyonlar bir turizm ürünü olarak ve stratejik bir bakış
açısıyla ele alınmak zorundadır. Turistler tatillerini geçirecekleri
destinasyonları belirlerken birçok faktörden etkilenmektedir. Bu faktörlerden
birisi de destinasyon imajıdır. Turistin destinasyon seçiminde seyahat
öncesinde imaj oluşumu en önemli aşamadır ve bu nedenle davranışı etkilemeden
önce imajın nasıl oluştuğunu anlamak gerekmektedir. Destinasyon imajı
bireylerin bir yer hakkındaki genel algılarıdır ve bu algılar yaş, eğitim,
gelir, kültür gibi birçok faktörden etkilenmektedir. Sosyo-demografik
karakteristikler içinde en çok yaşın imajı etkilediği anlaşılmaktadır.
Araştırmanın amaçlarını gerçekleştirmek için literatür taraması sonucunda
oluşturulan veri toplama aracı, 2015 yılında, Diyarbakır’da ikamet eden, 16-50 (X, Y ve Z Kuşakları) yaş arasında olan,
yılda en az bir kere seyahat eden bireyler Basit Tesadüfi Örnekleme Yöntemi ile
uygulanmış ve 600 anket değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler bilgisayarlı paket programında değerlendirilmiştir. Veriler betimsel istatistik,
Tek Yönlü Varyans (ANOVA) ve En Az Anlamlı Fark (LSD) sınaması ile analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre destinasyon imajı katılımcıların
bulundukları kuşak gruplarına göre farklılık göstermektedir. Kuşak gruplarının özellikle duygusal ve
bilişsel algılamalarda etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |