Bu çalışmanın amacı, İstanbul’da faaliyet
gösteren ve JCI (Joint Commission International) akreditasyonu almış olan
hastanelerin uluslararası kapsamda sağlık turistlerine ulaşmak amacıyla
yürüttükleri dijital iletişim çalışmalarının ortaya konulmasıdır. Bu
doğrultuda, hastanelerin İngilizce olarak hazırlanmış web sitelerine, İngilizce
paylaşımlar yapılan Facebook ve Twitter hesaplarına yönelik içerik analizi
yapılmış ve edinilen veriler değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre
hastanelerin dijital iletişim kanallarında farklı dallarda verdikleri
hizmetler, başarıları, hekimlerinin katıldıkları bilimsel toplantılar, ek
hizmetler, sunulan ulaşım destekleri gibi konularda bilgi aktarımı yaptıkları,
fotoğraf ve video paylaştıkları belirlenmiştir. Ancak hastanelerin dijital
iletişimin etkileşim kurma olanağından yeterince faydalanamadığı saptanmıştır.
Analiz sonuçlarına göre, dijital iletişim kanalları sağlık turizminde bir bilgi
aktarım aracı olarak kullanılmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |