Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Geleceğinde Kariyer Günleri Etkinliklerinin Rolü: Turizm İşletmeciliği ve Rehberlik Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, , 38 - 56, 30.04.2018
https://doi.org/10.24010/soid.310002

Öz

Çalışmanın
temel amacı, turizm işletmeciliği ve rehberlik lisans öğrencilerinin, istihdam
ve kariyer günleri etkinliklerine bakış açıları ve kariyer planlamayla ilgili
algılamalarını belirlemektir. Bu kapsamda çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm fakültelerinde lisans eğitimi alan
420 lisans öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. 29 Şubat- 1 Mart 2016 tarihleri
arasında nicel araştırma yöntemi uygulanarak veriler anket tekniği ile elde
edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin, kariyer kararlarında istihdam ve
kariyer günleri etkinliklerinin yeterli düzeyde yönlendirici olduğu,
öğrencilerin kariyer kararlarını vermelerinde öğretim elemanlarının da etkili
bir rol üstlendiği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin istihdam ve kariyer
günlerinde maddi kaygılarla kariyer olanaklarını değerlendirdikleri ve erkek
öğrencilerin içtepisel kararlara katılımlarının kız öğrencilere göre daha
yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Sonuç olarak istihdam ve kariyer
günlerinin, turizm öğrencilerinin kariyerlerini planlamalarında yeterli bir
farkındalık oluşturduğu ve öğrenciler tarafından önemsendiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Alver, B. (2005). Psikolojik danışma ve rehberlik eğitimi alan öğrencilerin empatik beceri ve karar verme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştirmalari Dergisi, 1, (14), 19-34.
  • Aytaç, S. (1997). Çalışma Yaşamında Kariyer, Epsilon yayınları, İstanbul.
  • Bayraktaroğlu, S. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. Gazi Kitabevi, Sakarya.
  • Bridgstock, R. (2009). The graduate attributes we’ve overlooked: enhancing graduate employability through career management skills, Higher Education Research & Development, 28, (1), 31-44
  • Broadbridge, A. (1999). Mentoring in Retailing, Personnel Review, 28: 336-355.
  • Budak, S. (2000). Psikoloji Sözlüğü. Bilim ve Sanat Yayınları. Ankara.
  • Cascio, W. F. (1986). Managing human resources. McGraw-Hill. New York.
  • Çoban, A. E. (2005). Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Olgunluk Düzeylerinin Yordayıcı Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, (10), 39-54.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, S., ve Çinko, M. (2011). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ersever, H. Ö. Karar Verme Becerileri Kazandırma Programının ve Etkileşim Grubu Deneyiminin Üniversite Öğrencilerinin Karar Verme Stilleri Üzerindeki Etkileri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1996.
  • Güzel, T., Akdağ, G., Güler, O. ve Şener, S. (2014). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizmde Kariyer Algılamaları: Çanakkale, Mersin ve Kıbrıs’ta Bir Araştırma, 18 Nisan 2014, 3.Doğu Akdeniz Sempozyumu, ss:176-187, Mersin. ISBN:978- 605-4940-06-6.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği Ve Danışmanlığına Giriş. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (2012). Karar Stratejileri Ölçeği. Y. Kuzgun, F. Bacanlı (Ed.). Rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan ölçekler içinde (s. 9-27). Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Kuzgun, Y. (1993). Karar Stratejileri Ölçeği: Geliştirilmesi ve Standardizasyonu, VII. Ulusal Psikoloji Bilimsel Çalışmaları, Türk Psikologlar Derneği, Ankara. Perrone, L., ve Vickers, M.H. (2003). Life after graduation as ‘a very uncomfortable world’: An Australian case study. Education & Training, 45, (2/3), 69–79.
  • Polat, F. B., Ardıç, K., ve Özdemir, Y. (2016). Bireysel Kariyer Planlamada Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma Sakarya Devlet Okulları Örneği. İşletme Bilimi Dergisi, 4(1), 29-65.
  • Sav, D. (2008). Bireysel Kariyer Planlamada Etkili Olan Faktörler ve Üniversitelerin Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Savickas, M. L. (2001). A Developmental Perspective on Vocational Behaviour: Career Patterns, Salience, and Themes. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 1, (1), 49-57
  • Subaşı, H., (2014). Korelasyon. <http://www.slideshare.net/HasanSuba/korelasyon> (11.04.2017).
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics, Pearson Education, Boston.
  • Taşdelen, A. (2002). Öğretmen Adaylarının Farklı Psiko-Sosyal Değişkenlere Göre Karar Verme Stilleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uzun, T. (2003). İnsan Kaynakları Yönetiminde Etkin Bir Yöntem: Kariyer Planlaması, s. 95.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Eşitti Bu kişi benim 0000-0002-5240-9233

Buket Buluk 0000-0001-5646-6166

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Eşitti, B., & Buluk, B. (2018). Öğrencilerin Geleceğinde Kariyer Günleri Etkinliklerinin Rolü: Turizm İşletmeciliği ve Rehberlik Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 38-56. https://doi.org/10.24010/soid.310002

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.