İşletme ile tüketici
arasında bir köprü görevi gören rehberlerin iletişim becerisi, tur esnasındaki
davranışları ve bilgisini doğru ve etkili şekilde aktarabilmesi tura katılan
turistlerin memnuniyetini direkt olarak etkilemektedir. Öte yandan günümüzde
internet ve sosyal medya platformlarının kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber
pek çok tüketici, satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili
memnuniyetsizliklerini şikâyet siteleri üzerinden belirtmeyi tercih etmektedir.
Ana amacı tur operatörlerinden hizmet satın alan tüketicilerin, turist
rehberlerine yönelik e-şikâyetlerinin incelenmesi olan bu araştırma, bir
problemi derinlemesine araştıran keşifsel bir araştırmadır. Bu amaç
doğrultusunda, www.sikayetvar.com adresinden elde edilen, 2986 adet e-şikâyet
metni doküman inceleme yöntemi ile incelenmek üzere araştırmaya dâhil
edilmiştir. E-şikâyet metinlerinin tek tek incelenmesi sonucunda, araştırmanın
ana problemine ilişkin veriyi oluşturan, turist rehberlerine yönelik 225 adet
e-şikâyetin var olduğu bulgulanmıştır. İçerik analiz ile çözümlenen metinler,
açık kodlama yöntemi kullanılarak kategorilere ayrılmış ve kategoriler, kendi
aralarında ilişkilendirilmek üzere mikro analize tabi tutulmuştur. Mikro analiz
kapsamında şikâyet metinlerinde yer alan sözcükler tek tek incelenmiş, yapılan
inceleme sonucunda turist rehberlerine yönelik e şikâyetler, 5 tema altında
toplanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |