BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, - , 13.05.2015

Öz

Main purpose of this study is to measure the effect of WOM on consumer based brand equity. For this purpose, results of the questionnaire, applied on German, Russian and English tourists who came to Muğla for holiday purpose through the travel agencies, are given. The survey data which is applied to 1500 participants were examined by canonical correlation analysis after factor analysis. The importance of this study has 3 tenets; its sample size, its approach to co-analyze WOM and brand value conceps and its canonic correlation analysis implementation in tourism literature. This research puts forward that, 19 % of the WOM is explained by brand value, while 23 % of the brand value is explained by WOM

Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, - , 13.05.2015

Öz

 .

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Gülmez

Gülay Özaltın Türker

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülmez, M., & Özaltın Türker, G. (2015). Ağızdan Ağıza İletişim İle Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(1).

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.