Bu çalışmada, web tabanlı seyahat aracılarını kullanan
akademik personelin algılanan elektronik hizmet kalitesi, memnuniyet ve sadakat
ilişkisi incelenmiştir. Akdeniz Üniversitesi’nde görev yapmakta olan ve web
tabanlı seyahat aracılarını, en az bir defa kullanma deneyimine sahip olan 300
akademik personelden, anket tekniği ile veriler toplanmış, araştırmanın amacına
uygun istatistiksel analiz yöntemleri ile incelenmiş ve değerlendirilmiştir.
Araştırma sonuçları, sözü edilen üç değişken arasındaki ilişkinin varlığını
sayısal olarak ortaya koymaktadır. Bunun yanında, elektronik hizmet kalitesini
oluşturan her bir boyutun, müşteri memnuniyetini ve sadakatini farklı önem
derecelerinde yordama gücünün olduğunu göstermektedir. Bulgular web tabanlı
seyahat aracıları yöneticilerinin müşteri memnuniyetini ve müşteri sadakatini
sağlamak için hangi faktörlere öncelik vermesi gerektiği hususunda önemli
bilgiler sunmaktadır.
Web tabanlı seyahat aracıları Elektronik hizmet kalitesi Memnuniyet Sadakat
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |