Bu araştırmada
restoran işletmelerinden yiyecek ve içecek hizmeti talep eden turistlerin
şikâyet etme davranışına gıda güvenliği bilgisinin etkisi araştırılmaktadır. Bu
çerçevede İzmir ilini ziyaret eden ve restoran işletmelerinden hizmet talep
eden 532 yerli turistten anket tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Anket
verilerinin analizi kapsamında yerli turistlerin gıda güvenliği bilgileri için
çapraz kirlenme, kişisel hijyen, temizlik ve doğru pişirme/saklama olmak üzere
dört boyut tespit edilmiştir. Yerli turistlerin şikâyet etme davranışları için
ise şikâyet etme bilinci, şikâyet etme eğilimi, duygusal tepki, firmanın cevap
verebilirliği, davranışsal tepki ve şikâyet yöntemi olmak üzere altı boyut
belirlenmiştir. Araştırma sonucunda görülmüştür ki gıda güvenliği bilgisi ile
şikâyet etme davranışı arasındaki ilişkiye yönelik basit doğrusal regresyon
analizi kapsamında, gıda güvenliği bilgisinin şikâyet etme davranışını
etkilediği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 2 |