Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turistlerin Macera Turizmini Deneyimleme Motivasyonları, Memnuniyet Düzeyleri ve Tekrar Ziyaret Niyetleri: Kapadokya Destinasyonunda Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 2, 351 - 375, 25.08.2021
https://doi.org/10.24010/soid.912148

Öz

Çalışmanın amacı Kapadokya Bölgesi’nde macera turizmi etkinliklerine katılan turistlerin demografik özelliklerinin, macera turizmine katılma motivasyonlarının, memnuniyet düzeylerinin ve tekrar ziyaret niyetlerinin belirlenmesidir. Araştırmada alan araştırması modeli yöntemi kullanılmış olup, Nicel araştırma tekniği olan anket, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden 470 turist oluşturmuştur. Toplanan veriler SPSS 22.0 istatistiksel analiz programı ile analizlere tabi tutulmuş olup; turistlerin macera turizmini deneyimleme motivasyonlarından; en yükseğinin sakinlik arayışı olduğu; bunu takiben, kültürel birikim elde etme ve seyahat bütçesinin diğer motivasyon kaynakları olduğu saptanmıştır. Kişisel/sosyal gelişimin ise turistlerin en düşük motivasyon kaynağı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bölgeye gelen turistlerin genellikle bölgeden memnun kaldıkları, bölgeyi tekrar ziyaret niyetlerinin olduğu, ayrıca memnuniyet ve tekrar ziyaret arasında orta düzeyli anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Katılımcı turistlerin genel olarak Kapadokya Bölgesi’nden; bölgede gerçekleştirdikleri etkinliklerden ve geçirdikleri zamandan memnun kaldıkları; ayrıca memnuniyet düzeylerinin tekrar ziyaret eğilimlerini istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abou‐Shouk, M. A., Zoair, N., El‐Barbary, M. N. and Hewedi, M. M. (2018). Sense of place relationship with tourist satisfaction and intentional revisit: Evidence from Egypt. International Journal of Tourism Research, 20(2), 172-181. https://doi.org/10.1002/jtr.2170
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm (Detay Yayıncılık, Ankara).
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi, 7. Baskı, Sakarya.
  • Arslan, Ö. (2019). Turistik tüketici olarak kültür ve sanat çalışanlarının seyahat motivasyonlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Balıkesir).
  • ATTA (2018). Macera turizmi gelişimi. Erişim adresi: https://www.adventuretravel.biz/research/2018-adventure-tourism-development-index (2 Ocak 2020).
  • Baker, D. A. and Crompton, J. L. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intentions. Annals of Tourism Research, 27(3), 785-804. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00108-5
  • Baloğlu, S. ve Uysal, M. (1996). Market Segments of push and pull motivations: a canonical correlation approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8(3): 32-38. https://doi.org/10.1108/09596119610115989
  • Bansal, H. and Eiselt, H. A. (2004). Exploratory research of tourist motivations and planning. Tourism management, 25(3), 387-396. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(03)00135-3
  • Beh, A. and Bruyere, B. L. (2007). Segmentation by visitor motivation in three Kenyan national reserves. Tourism management, 28(6), 1464-1471. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2007.01.010
  • Belber, B. G. ve Erdoğan, Y. (2019). Çekirdek Kapadokya Bölgesi’ nde atlı doğa yürüyüşü faaliyetlerine katılan turistik tüketicilerin profilini belirlemeye yönelik bir çalışma. Business & Management Studies: An International Journal, 7(4), 1155-1172. https://doi.org/10.15295/bmij.v7i4.1146
  • Boit, J. C. (2013). The role of destination attributes and visitor satisfaction on tourist repeat visit intentions to Lake Nakuru National Park, Kenya. Western Illinois University.
  • Breiby, M. A. (2014). Aesthetic experiences and behaviour in nature-based tourism. Doctoral Dissertation. Norwegian University of Life Sciences. Norway.
  • Buckley, R. (2007). Adventure tourism products: Price, duration, size, skill, remoteness. Tourism Management, 28(6), 1428-1433. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2006.12.003
  • Buckley, R. (2010). Adventure Tourism Management (Elsiver Science Ltd., USA). https://doi.org/10.4324/9781856178358
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Carnicelli. F. S., Schwartz, G. M. and Tahara, A, K, (2010). Fear and adventure tourism in Brazil. Tourism management, 31(6), 953-956. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2009.07.013
  • Clinch, H. and Filimonau, V. (2017). Instructors’ perspectives on risk management within adventure tourism. Tourism Planning & Development, 14(2), 220-239. https://doi.org/10.1080/21568316.2016.1204360
  • Crompton, J. L. (1979). Motivations for pleasure vacation. Annals of Tourism Research, 6(4), 408-424. https://doi.org/10.1016/0160-7383(79)90004-5
  • Crossley, C. J, Jamıeson, M. L. and Brayley, E. R. (2001). Commercial Recreation and Tourism, an Entrepreneurial Approach. 4nd Edition, (Sagamore Publishing, İllionis, USA). 2001, s.12 – 13
  • Çamlıca, K. (2014). Sürdürülebilir turizme ilişkin ziyaretçi tutumlarının ve tekrar ziyaret niyetlerinin pazar bölümlendirme kriteri olarak kullanılması: Kapadokya bölgesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çakıcı, A. C. ve Aksu, M. (2006). Gökçeada’ya gelen turistlerin beklenti ve tatmin düzeylerinin karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-17. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ifede/issue/4602/62875
  • Çetin, B. (2015). Japon Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Turist Memnuniyeti ve Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Çetinkaya, G. (2014). Bir macera turizmi etkinliği olarak kaya tırmanış sporu ve Antalya- Geyikbayırının potansiyeli, Doğu Coğrafya Dergisi. (3)1: 83-100. https://doi.org/10.17295/dcd.25739
  • Çetinsöz, B. C. ve Artuğer, S. (2014). Yabancı turistlerin Antalya’yı tercih etmesinde etkili olan çekici faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of International Social Research, 7(32). Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/46702/444544
  • Dalgıç, A. ve Birdir, K. (2015). Yayla turizmine katılan turistlerin seyahat motivasyonları, algılanan değer, tatmin düzeyleri ve sadakatleri üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 3-7. Erişim adresi: https://www.jotags.org/Articles/2015_vol3_issue3/2015_vol3_issue3_article1.pdf
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici faktörlerin destinasyon seçimine etkisi: dalyan örneği. Ege Academic Review, 10(3). https://doi.org/10.21121/eab.2010319627
  • Eğitim Ajansı (2015). Nevşehir’de turizm faaliyetleri. Erişim adresi https://egitimajansi.com/haber/nevsehirde-turizm-faaliyetleri-haberi-44598h.html (10 Ocak 2020).
  • Evren, S. ve Kozak, N. (2012). Eskişehir’in çekici faktörlerinin günübirlik ziyaretçilerin bakış açılarıyla değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 220-232. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/16804/174571
  • Ewert, A. W. And Hollenhorst, S. J. (1997). Adventure recreation and its implications for wilderness. International Journal of Wilderness, 3(2), 21-26. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/255620196_Adventure_recreation_and_its_implications_for_wilderness
  • Fabrizio, N. (2014). Adventure tourism management. Page Universty, Honor College Theses, New York.
  • Fluker, M. R. and Turner, L. W. (2000). Needs, motivations, and expectations of a commercial whitewater rafting experience. Journal of Travel Research, 38(4), 380-389. https://doi.org/10.1177/004728750003800406
  • Garda, B. (2010). Macera turizmi pazarlaması: Antalya Yöresine Gelen Turistlerin Macera Turizmine Yönelik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Giddy, J. K. and Webb, N. L. (2018). The influence of the environment on adventure tourism: from motivations to experiences. Current Issues in Tourism, 21(18), 2124-2138. https://doi.org/10.1080/13683500.2016.1245715
  • Gülcan, B. (2004). Macera turizminin kapsamı ve macera turizminde kaza riski. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Dergisi, 1 s: 18-38. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRjMk5qSXk
  • Gümüş, G. (2019). Turistik ürün çeşitlendirmesi: kapadokya bölgesi’ ndeki inanç turizmi kaynaklarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Güngör, Kesim, E. (2010). Turistik yörelerden memnuniyet ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışları: Antalya örneği. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Kayseri.
  • Güngör, Ş. (2016). Alternatif turizm etkinliği ve ürün çeşitliliği oluşturmada atın kullanımı: Nevşehir örneği. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7(22), 81-99. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/335995337_ALTERNATIF_TURIZM_ETKINLIGI_ve_URUN_CESITLILIGI_OLUSTURMADA_ATIN_KULLANIMI_NEVSEHIR_ORNEGI
  • Güngörmüş, H. A. (2012). The study of validity and reliability of Turkish version of leisure motivation scale. Erişim adresi: http://acikerisim.agri.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12501/1183
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Gyimóthy, S. and Mykletun, R. (2004). Play in adventure Tourist: the case of arctic trekking. Annals of Tourism Research, 4: 855– 878. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.03.005
  • Haddock, C. and Wisheard, P. (1993). "Managing risk in outdoor activities", New Zeland Mountain Safety Council.
  • Harman, S. Çakıcı, A. C. ve Akatay, A. (2013). İstanbul’a gelen sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(25), 267-300. Erişim adresi: https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=AWWPqWC5HDbCZb_mQuJj
  • Harman, S. (2014). Bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(21), 107-128. https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.527
  • Hsu, C. H. and Huang, S. S. (2008). Travel motivation: A critical review of the concept’s development. Tourism management: Analysis, behaviour and strategy, 14-27. https://doi.org/10.1079/9781845933234.0014
  • Huang, S. (2007). The Effects of Motivation, Past Experience, Perceived Constraint, and Attitude on Tourist Revisit Intention. Doctoral Thesis. The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong.
  • Kaba, İ. C. (2016). Türkiye’de ticari rekreasyon faaliyeti olarak macera turizminin gelişim potansiyeli hakkında sektör yöneticilerinin algılarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, İstanbul.
  • Karpuz, M. (2017). Macera turizm faaliyetlerine katılan turistlerin memnuniyetinin tekrar ziyaret etme niyeti ile ilişkisi: Fethiye örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kim, S. S. and Prideaux, B. (2005).. Marketing implications arising from a comparative study of international pleasure tourist motivations and other travel-related characteristics of visitors to Korea. Tourism Management, 26(3), 347-357. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.09.022
  • Koç, D. E. (2017) Destinasyon Performansının Ziyaretçi Memnuniyeti Ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Kozak, M. (2001). Repeaters' behavior at two distinct destinations. Annals of tourism research, 28(3), 784-807. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(00)00078-5
  • Kozak, N., Akoğlan, Kozak, M. ve Kozak, M. (2008). Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar. Ankara, Detay Yayıncılık. Kurnaz, H. A., Çeken, H. ve Kılıç, B. (2013). Hüzün turizmi katılımcılarının seyahat motivasyonlarının belirlenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2), 57-73.
  • Lee Chong, Lee, Y. K. Bernhard, B. J. and Yoon, Y. S. (2006). Segmenting casino gamblers by motivation: A cluster analysis of Korean gamblers. Tourism Management 27 (4) 856–866. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.05.009
  • Løseth, K. (2014). Adventure tourism: Exploring relations between knowledge and innovation. (Aalborg University Press, Danimarka).
  • Mansfeld, Y. (1992). From motivation to actual travel. Annals of Tourism Research, 19(3): 399–419. https://doi.org/10.1016/0160-7383(92)90127-B
  • Mohammad, B. A. M. A. H. and Som, A. P. M. (2010). An analysis of push and pull travel motivations of foreign tourists to Jordan. International Journal of Business and Management, 5(12), 41. Erişim adresi: https://www.semanticscholar.org/paper/An-Analysis-of-Push-and-Pull-Travel-Motivations-of-Mohammad-Som/cd932a25de7dedabe403d6cf09621dc6e03fd55f?p2df
  • Mohsin, A. and Ryan, C. (2003). Backpackers In The Northern Territory Of Australia- Motives, Behaviours and Satisfactions, International Journal Of Tourism Research 5 (2), 113- 131. https://doi.org/10.1002/jtr.421
  • Niggel, C. and Benson, A. (2008). Exploring the motivations of backpackers: the case of South Africa. Backpacker tourism: Concepts and profiles, 144-156. https://doi.org/10.21832/9781845410797-013
  • Özen, İ. A. (2017). Deneyimsel tüketim, destinasyon imaj algısı ve davranışsal sonuçları ilişkisi: Kapadokya sıcak hava balon deneyimi. Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Özen, İ. A. ve Güneren, Özdemir, E. (2019). Kapadokya sıcak hava balonculuğu üzerine nitel bir araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 579-595. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/issue/51363/591558
  • Özgen, Ö. (2000). Kapadokya’yı Ziyaret eden turistlerin genel seyahat motivasyonları ve tatmin olma durumları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 11(2): 22-34. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/53028/701896
  • Özgüç, N. (1984). Turizm Coğrafyası. İstanbul, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özkan, Ç. ve Koleoğlu, N. (2019). Turistlerin seyahat motivasyonları ve memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki: kanonik korelasyon analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 981-994. https://doi.org/10.32709/akusosbil.546152
  • Özşahin, E. (2015). Hatay ilinde macera turizmi potansiyelinin coğrafi yaklaşımla incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 2: 749-772. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.7727
  • Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-195. p. 1428–1433. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE9EZz0
  • Paris, C. S. and Teye, V. (2010). Understanding Backpacker Motivations: A Travel Career Approach, Journal Of Hospitality Marketing and Management. 19, 1-16. https://doi.org/10.1080/19368621003591350
  • Park, D. B. and Yoon, Y. S. (2009). Segmentation by motivation in rural tourism: A Korean case study. Tourism management, 30(1), 99-108. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.03.011
  • Patrick, J., Morais, D. and Norman, W. (2001). An examination of the determinants of entertainment vacationers’ intention to revisit. Journal of Travel Research, 40(1), 41-48. https://doi.org/10.1177/004728750104000106
  • Pizam, A., Shapoval, V. and Ellis, T. (2016). Customer satisfaction and its measurement in hospitality enterprises: a revisit and update. International Journal of Contemporary Hospitality Management. https://doi.org/10.1108/IJCHM-04-2015-0167
  • Pomfret, G. (2006). Mountaineering Adventure Tourists: A Conceptual Framework For Research. Tourism Management 27, 113–123. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2004.08.003
  • Prayag, G. (2009). Tourists' evaluations of destination image, satisfaction, and future behavioral intentions—the case of mauritius. Journal of Travel and Tourism Marketing, 26(8), 836-853. https://doi.org/10.1080/10548400903358729
  • Raza, M. A., Siddiquei, A. N., Awan, H. M. and Bukhari, K. (2012). Relationship between service quality, perceived value, satisfaction and revisit intention in hotel industry. Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research İn Business, 4(8), 788-805. Erişim adresi: https://journal-archieves26.webs.com/788-805.pdf
  • Rızaoğlu, B. (2012). Turizm Davranışı. Ankara, Detay yayıncılık.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2004). The Global Nomad: Motivations and Behaviour Of Independent Travellers Worldwide (s. 14- 42). https://doi.org/10.21832/9781873150788-004
  • Rickly, J. M. and Vidon, E. S. (2017). Contesting authentic practice and ethical authority in adventure tourism. Journal of Sustainable Tourism, 25(10), 1418-1433. https://doi.org/10.1080/09669582.2017.1284856
  • Rittichainuwat, N., Qu, H. and Leong, J. K. (2003). The collective impacts of a bundle of travel determinants on repeat visitation. Journal of Hospitality and Tourism Research, 27(2), 217-236. https://doi.org/10.1177/1096348003027002005
  • Rittichhainuwat, N., Qu, H. ve Mongkhonvanit, C. (2008). Understanding the Motivation of Travellers on Repeat Visit to Thailand, Journal of Vacation Marketing; (1)., 2008, 5-21. DOI:10.1177/1356766707084216
  • Ryan, C. and Glendon, I. (1998). Application of Leisure Motivation Scale to Tourism. Annals of Tourism Research. 25(1): 169-184. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(97)00066-2
  • Sangpikul, A. (2008). Travel motivations of Japanese senior travellers to Thailand. International Journal of Tourism Research, 10(1), 81-94. https://doi.org/10.1002/jtr.643 Sever, P. ve Girgin, G. K. (2019). Turistlerin restoran deneyimleri ile destinasyonu tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkinin belirlenmesi: İstanbul örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(2), 241-263. https://doi.org/10.32958/gastoria.532691
  • Som, A. P. M., Marzuki, A. and Yousefi, M. (2012). Factors influencing visitors' revisit behavioral intentions: A case study of Sabah, Malaysia. International Journal of Marketing Studies, 4(4), 39. https://doi.org/10.5539/ijms.v4n4p39
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S. and Pomfret, G. (2003). Adventure Tourism: The New Frontier ( Elsiver Science Publishing, ABD). https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-5186-8.50017-9
  • Tanrısevdi, A. (2009). Türk özel ilgi gezginleri sansasyon arama özelliği sergilemekte midir?. Ege Academic Review, 9(4). https://doi.org/10.21121/eab.2009419678
  • Tabachnick, B. G. and Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. (Northridge Edition, California).
  • Thiumsak, T. and Ruangkanjanases, A. (2016). Factors influencing international visitors to revisit Bangkok, Thailand. Journal of Economics, Business and Management, 4(3), 220-230. https://doi.org/10.7763/JOEBM.2016.V4.94
  • Türkiye Kültür Portalı (2019). Nevşehir turizm aktiviteleri. Erişim adresi https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/nevsehir/turizmaktiviteleri (20 Ocak 2020).
  • Türsab (2014). Doğa ve macera turizmi. Erişim adresi https://www.tursab.org.tr/dosya/12896/tursab-dogamaceraturizmi_12896_5091237.pdf ( 2 Ocak 2020).
  • Türsab (2014). Turizm raporu. Erişim adresi https://www.tursab.org.tr/haberler/tursab-2014-turkiye-turizm-sezonu-raporu_10983 (22 Ocak 2020).
  • Tütüncü, Ö. (2001). Yiyecek içecek işletmelerinde müşteri tatmininin ölçülmesi. Turhan Kitabevi.
  • Umur, M. (2015). Destinasyon İmajı Ve Destinasyon Kişiliğinin, Ziyaretçi Memnuniyeti Ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği, Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Umur, M. ve Eren, D. (2015). Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Kapadokya örneği. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19382/205704
  • Unwto (2020). Global tourism dashboard. Retrieved from https://www.unwto.org/global-and-regional-tourism-performance (2 Ocak 2020).
  • Walle, A. H. (1997). Quantitative versus qualitative tourism research. Annals of Tourism Research, 24(3), 524-536. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(96)00055-2
  • Wang, D. (2004). Tourist behaviour and repeat visitation to Hong Kong. Tourism Geographies, 6(1), 99-118. https://doi.org/10.1080/14616680320001722355
  • Weiler, B. and Hall, C. M. (1992). Special interest tourism (Belhaven Press, Londra).
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisi. Akademik Bakış Dergisi. Ocak-Şubat (53), 166-185. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/383152
  • Yoon, Y. and Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism Management 26, 45-56. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.08.016
  • Yousefi, M. and Marzuki, A. (2012). Travel motivations and the influential factors: the case of Penang, Malaysia. Anatolia, 23(2), 169-176. https://doi.org/10.1080/13032917.2012.662906
  • Zhang, K. (2007). Understanding Chinese tourists’ satisfaction with their travel experiences in Canada. Lakehead University, Thunder Bay, Ontario.

Motivations, Satisfaction Levels and Intentions to Revisit: A Research in the Cappadocia Destination to Experience Adventure Tourism

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 2, 351 - 375, 25.08.2021
https://doi.org/10.24010/soid.912148

Öz

The aim of the study is to determine the demographic characteristics of the tourists participating in adventure tourism activities in the Cappadocia Region, their motivation to participate in adventure tourism, their satisfaction levels and their intention of revisit. The field research model method was used in the research, and the questionnaire, which is a quantitative research technique, was used as a data collection tool. The sample of the study was 470 tourists visiting the Cappadocia Region. The collected data were analyzed with the SPSS 22.0 statistical analysis program; the motivation of tourists to experience adventure tourism; the highest is the pursuit of calm; Following this, it has been determined that obtaining cultural knowledge and traveling budget are other sources of motivation. It is concluded that personal / social development is the lowest motivation source for tourists. In addition, it has been determined that the tourists coming to the region are generally satisfied with the region, they intend to visit the region again, and there is a moderate significant relationship between satisfaction and revisit. Participating tourists generally from the Cappadocia Region; that they were satisfied with the activities and the time they spent in the region; It was also concluded that satisfaction levels predicted revisit tendencies at a statistically significant level.

Kaynakça

  • Abou‐Shouk, M. A., Zoair, N., El‐Barbary, M. N. and Hewedi, M. M. (2018). Sense of place relationship with tourist satisfaction and intentional revisit: Evidence from Egypt. International Journal of Tourism Research, 20(2), 172-181. https://doi.org/10.1002/jtr.2170
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm (Detay Yayıncılık, Ankara).
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi, 7. Baskı, Sakarya.
  • Arslan, Ö. (2019). Turistik tüketici olarak kültür ve sanat çalışanlarının seyahat motivasyonlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Balıkesir).
  • ATTA (2018). Macera turizmi gelişimi. Erişim adresi: https://www.adventuretravel.biz/research/2018-adventure-tourism-development-index (2 Ocak 2020).
  • Baker, D. A. and Crompton, J. L. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intentions. Annals of Tourism Research, 27(3), 785-804. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00108-5
  • Baloğlu, S. ve Uysal, M. (1996). Market Segments of push and pull motivations: a canonical correlation approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8(3): 32-38. https://doi.org/10.1108/09596119610115989
  • Bansal, H. and Eiselt, H. A. (2004). Exploratory research of tourist motivations and planning. Tourism management, 25(3), 387-396. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(03)00135-3
  • Beh, A. and Bruyere, B. L. (2007). Segmentation by visitor motivation in three Kenyan national reserves. Tourism management, 28(6), 1464-1471. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2007.01.010
  • Belber, B. G. ve Erdoğan, Y. (2019). Çekirdek Kapadokya Bölgesi’ nde atlı doğa yürüyüşü faaliyetlerine katılan turistik tüketicilerin profilini belirlemeye yönelik bir çalışma. Business & Management Studies: An International Journal, 7(4), 1155-1172. https://doi.org/10.15295/bmij.v7i4.1146
  • Boit, J. C. (2013). The role of destination attributes and visitor satisfaction on tourist repeat visit intentions to Lake Nakuru National Park, Kenya. Western Illinois University.
  • Breiby, M. A. (2014). Aesthetic experiences and behaviour in nature-based tourism. Doctoral Dissertation. Norwegian University of Life Sciences. Norway.
  • Buckley, R. (2007). Adventure tourism products: Price, duration, size, skill, remoteness. Tourism Management, 28(6), 1428-1433. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2006.12.003
  • Buckley, R. (2010). Adventure Tourism Management (Elsiver Science Ltd., USA). https://doi.org/10.4324/9781856178358
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Carnicelli. F. S., Schwartz, G. M. and Tahara, A, K, (2010). Fear and adventure tourism in Brazil. Tourism management, 31(6), 953-956. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2009.07.013
  • Clinch, H. and Filimonau, V. (2017). Instructors’ perspectives on risk management within adventure tourism. Tourism Planning & Development, 14(2), 220-239. https://doi.org/10.1080/21568316.2016.1204360
  • Crompton, J. L. (1979). Motivations for pleasure vacation. Annals of Tourism Research, 6(4), 408-424. https://doi.org/10.1016/0160-7383(79)90004-5
  • Crossley, C. J, Jamıeson, M. L. and Brayley, E. R. (2001). Commercial Recreation and Tourism, an Entrepreneurial Approach. 4nd Edition, (Sagamore Publishing, İllionis, USA). 2001, s.12 – 13
  • Çamlıca, K. (2014). Sürdürülebilir turizme ilişkin ziyaretçi tutumlarının ve tekrar ziyaret niyetlerinin pazar bölümlendirme kriteri olarak kullanılması: Kapadokya bölgesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çakıcı, A. C. ve Aksu, M. (2006). Gökçeada’ya gelen turistlerin beklenti ve tatmin düzeylerinin karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-17. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ifede/issue/4602/62875
  • Çetin, B. (2015). Japon Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Turist Memnuniyeti ve Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Çetinkaya, G. (2014). Bir macera turizmi etkinliği olarak kaya tırmanış sporu ve Antalya- Geyikbayırının potansiyeli, Doğu Coğrafya Dergisi. (3)1: 83-100. https://doi.org/10.17295/dcd.25739
  • Çetinsöz, B. C. ve Artuğer, S. (2014). Yabancı turistlerin Antalya’yı tercih etmesinde etkili olan çekici faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of International Social Research, 7(32). Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/46702/444544
  • Dalgıç, A. ve Birdir, K. (2015). Yayla turizmine katılan turistlerin seyahat motivasyonları, algılanan değer, tatmin düzeyleri ve sadakatleri üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 3-7. Erişim adresi: https://www.jotags.org/Articles/2015_vol3_issue3/2015_vol3_issue3_article1.pdf
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici faktörlerin destinasyon seçimine etkisi: dalyan örneği. Ege Academic Review, 10(3). https://doi.org/10.21121/eab.2010319627
  • Eğitim Ajansı (2015). Nevşehir’de turizm faaliyetleri. Erişim adresi https://egitimajansi.com/haber/nevsehirde-turizm-faaliyetleri-haberi-44598h.html (10 Ocak 2020).
  • Evren, S. ve Kozak, N. (2012). Eskişehir’in çekici faktörlerinin günübirlik ziyaretçilerin bakış açılarıyla değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 220-232. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/16804/174571
  • Ewert, A. W. And Hollenhorst, S. J. (1997). Adventure recreation and its implications for wilderness. International Journal of Wilderness, 3(2), 21-26. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/255620196_Adventure_recreation_and_its_implications_for_wilderness
  • Fabrizio, N. (2014). Adventure tourism management. Page Universty, Honor College Theses, New York.
  • Fluker, M. R. and Turner, L. W. (2000). Needs, motivations, and expectations of a commercial whitewater rafting experience. Journal of Travel Research, 38(4), 380-389. https://doi.org/10.1177/004728750003800406
  • Garda, B. (2010). Macera turizmi pazarlaması: Antalya Yöresine Gelen Turistlerin Macera Turizmine Yönelik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Giddy, J. K. and Webb, N. L. (2018). The influence of the environment on adventure tourism: from motivations to experiences. Current Issues in Tourism, 21(18), 2124-2138. https://doi.org/10.1080/13683500.2016.1245715
  • Gülcan, B. (2004). Macera turizminin kapsamı ve macera turizminde kaza riski. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Dergisi, 1 s: 18-38. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRjMk5qSXk
  • Gümüş, G. (2019). Turistik ürün çeşitlendirmesi: kapadokya bölgesi’ ndeki inanç turizmi kaynaklarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Güngör, Kesim, E. (2010). Turistik yörelerden memnuniyet ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışları: Antalya örneği. Doktora Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Kayseri.
  • Güngör, Ş. (2016). Alternatif turizm etkinliği ve ürün çeşitliliği oluşturmada atın kullanımı: Nevşehir örneği. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7(22), 81-99. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/335995337_ALTERNATIF_TURIZM_ETKINLIGI_ve_URUN_CESITLILIGI_OLUSTURMADA_ATIN_KULLANIMI_NEVSEHIR_ORNEGI
  • Güngörmüş, H. A. (2012). The study of validity and reliability of Turkish version of leisure motivation scale. Erişim adresi: http://acikerisim.agri.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12501/1183
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Gyimóthy, S. and Mykletun, R. (2004). Play in adventure Tourist: the case of arctic trekking. Annals of Tourism Research, 4: 855– 878. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.03.005
  • Haddock, C. and Wisheard, P. (1993). "Managing risk in outdoor activities", New Zeland Mountain Safety Council.
  • Harman, S. Çakıcı, A. C. ve Akatay, A. (2013). İstanbul’a gelen sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(25), 267-300. Erişim adresi: https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=AWWPqWC5HDbCZb_mQuJj
  • Harman, S. (2014). Bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(21), 107-128. https://doi.org/10.11122/ijmeb.2014.10.21.527
  • Hsu, C. H. and Huang, S. S. (2008). Travel motivation: A critical review of the concept’s development. Tourism management: Analysis, behaviour and strategy, 14-27. https://doi.org/10.1079/9781845933234.0014
  • Huang, S. (2007). The Effects of Motivation, Past Experience, Perceived Constraint, and Attitude on Tourist Revisit Intention. Doctoral Thesis. The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong.
  • Kaba, İ. C. (2016). Türkiye’de ticari rekreasyon faaliyeti olarak macera turizminin gelişim potansiyeli hakkında sektör yöneticilerinin algılarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, İstanbul.
  • Karpuz, M. (2017). Macera turizm faaliyetlerine katılan turistlerin memnuniyetinin tekrar ziyaret etme niyeti ile ilişkisi: Fethiye örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kim, S. S. and Prideaux, B. (2005).. Marketing implications arising from a comparative study of international pleasure tourist motivations and other travel-related characteristics of visitors to Korea. Tourism Management, 26(3), 347-357. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.09.022
  • Koç, D. E. (2017) Destinasyon Performansının Ziyaretçi Memnuniyeti Ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Kozak, M. (2001). Repeaters' behavior at two distinct destinations. Annals of tourism research, 28(3), 784-807. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(00)00078-5
  • Kozak, N., Akoğlan, Kozak, M. ve Kozak, M. (2008). Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar. Ankara, Detay Yayıncılık. Kurnaz, H. A., Çeken, H. ve Kılıç, B. (2013). Hüzün turizmi katılımcılarının seyahat motivasyonlarının belirlenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2), 57-73.
  • Lee Chong, Lee, Y. K. Bernhard, B. J. and Yoon, Y. S. (2006). Segmenting casino gamblers by motivation: A cluster analysis of Korean gamblers. Tourism Management 27 (4) 856–866. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.05.009
  • Løseth, K. (2014). Adventure tourism: Exploring relations between knowledge and innovation. (Aalborg University Press, Danimarka).
  • Mansfeld, Y. (1992). From motivation to actual travel. Annals of Tourism Research, 19(3): 399–419. https://doi.org/10.1016/0160-7383(92)90127-B
  • Mohammad, B. A. M. A. H. and Som, A. P. M. (2010). An analysis of push and pull travel motivations of foreign tourists to Jordan. International Journal of Business and Management, 5(12), 41. Erişim adresi: https://www.semanticscholar.org/paper/An-Analysis-of-Push-and-Pull-Travel-Motivations-of-Mohammad-Som/cd932a25de7dedabe403d6cf09621dc6e03fd55f?p2df
  • Mohsin, A. and Ryan, C. (2003). Backpackers In The Northern Territory Of Australia- Motives, Behaviours and Satisfactions, International Journal Of Tourism Research 5 (2), 113- 131. https://doi.org/10.1002/jtr.421
  • Niggel, C. and Benson, A. (2008). Exploring the motivations of backpackers: the case of South Africa. Backpacker tourism: Concepts and profiles, 144-156. https://doi.org/10.21832/9781845410797-013
  • Özen, İ. A. (2017). Deneyimsel tüketim, destinasyon imaj algısı ve davranışsal sonuçları ilişkisi: Kapadokya sıcak hava balon deneyimi. Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Özen, İ. A. ve Güneren, Özdemir, E. (2019). Kapadokya sıcak hava balonculuğu üzerine nitel bir araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 579-595. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/nevsosbilen/issue/51363/591558
  • Özgen, Ö. (2000). Kapadokya’yı Ziyaret eden turistlerin genel seyahat motivasyonları ve tatmin olma durumları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 11(2): 22-34. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/53028/701896
  • Özgüç, N. (1984). Turizm Coğrafyası. İstanbul, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özkan, Ç. ve Koleoğlu, N. (2019). Turistlerin seyahat motivasyonları ve memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki: kanonik korelasyon analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 981-994. https://doi.org/10.32709/akusosbil.546152
  • Özşahin, E. (2015). Hatay ilinde macera turizmi potansiyelinin coğrafi yaklaşımla incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 2: 749-772. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.7727
  • Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-195. p. 1428–1433. Erişim adresi: https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE9EZz0
  • Paris, C. S. and Teye, V. (2010). Understanding Backpacker Motivations: A Travel Career Approach, Journal Of Hospitality Marketing and Management. 19, 1-16. https://doi.org/10.1080/19368621003591350
  • Park, D. B. and Yoon, Y. S. (2009). Segmentation by motivation in rural tourism: A Korean case study. Tourism management, 30(1), 99-108. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.03.011
  • Patrick, J., Morais, D. and Norman, W. (2001). An examination of the determinants of entertainment vacationers’ intention to revisit. Journal of Travel Research, 40(1), 41-48. https://doi.org/10.1177/004728750104000106
  • Pizam, A., Shapoval, V. and Ellis, T. (2016). Customer satisfaction and its measurement in hospitality enterprises: a revisit and update. International Journal of Contemporary Hospitality Management. https://doi.org/10.1108/IJCHM-04-2015-0167
  • Pomfret, G. (2006). Mountaineering Adventure Tourists: A Conceptual Framework For Research. Tourism Management 27, 113–123. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2004.08.003
  • Prayag, G. (2009). Tourists' evaluations of destination image, satisfaction, and future behavioral intentions—the case of mauritius. Journal of Travel and Tourism Marketing, 26(8), 836-853. https://doi.org/10.1080/10548400903358729
  • Raza, M. A., Siddiquei, A. N., Awan, H. M. and Bukhari, K. (2012). Relationship between service quality, perceived value, satisfaction and revisit intention in hotel industry. Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research İn Business, 4(8), 788-805. Erişim adresi: https://journal-archieves26.webs.com/788-805.pdf
  • Rızaoğlu, B. (2012). Turizm Davranışı. Ankara, Detay yayıncılık.
  • Richards, G. and Wilson, J. (2004). The Global Nomad: Motivations and Behaviour Of Independent Travellers Worldwide (s. 14- 42). https://doi.org/10.21832/9781873150788-004
  • Rickly, J. M. and Vidon, E. S. (2017). Contesting authentic practice and ethical authority in adventure tourism. Journal of Sustainable Tourism, 25(10), 1418-1433. https://doi.org/10.1080/09669582.2017.1284856
  • Rittichainuwat, N., Qu, H. and Leong, J. K. (2003). The collective impacts of a bundle of travel determinants on repeat visitation. Journal of Hospitality and Tourism Research, 27(2), 217-236. https://doi.org/10.1177/1096348003027002005
  • Rittichhainuwat, N., Qu, H. ve Mongkhonvanit, C. (2008). Understanding the Motivation of Travellers on Repeat Visit to Thailand, Journal of Vacation Marketing; (1)., 2008, 5-21. DOI:10.1177/1356766707084216
  • Ryan, C. and Glendon, I. (1998). Application of Leisure Motivation Scale to Tourism. Annals of Tourism Research. 25(1): 169-184. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(97)00066-2
  • Sangpikul, A. (2008). Travel motivations of Japanese senior travellers to Thailand. International Journal of Tourism Research, 10(1), 81-94. https://doi.org/10.1002/jtr.643 Sever, P. ve Girgin, G. K. (2019). Turistlerin restoran deneyimleri ile destinasyonu tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkinin belirlenmesi: İstanbul örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(2), 241-263. https://doi.org/10.32958/gastoria.532691
  • Som, A. P. M., Marzuki, A. and Yousefi, M. (2012). Factors influencing visitors' revisit behavioral intentions: A case study of Sabah, Malaysia. International Journal of Marketing Studies, 4(4), 39. https://doi.org/10.5539/ijms.v4n4p39
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S. and Pomfret, G. (2003). Adventure Tourism: The New Frontier ( Elsiver Science Publishing, ABD). https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-5186-8.50017-9
  • Tanrısevdi, A. (2009). Türk özel ilgi gezginleri sansasyon arama özelliği sergilemekte midir?. Ege Academic Review, 9(4). https://doi.org/10.21121/eab.2009419678
  • Tabachnick, B. G. and Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. (Northridge Edition, California).
  • Thiumsak, T. and Ruangkanjanases, A. (2016). Factors influencing international visitors to revisit Bangkok, Thailand. Journal of Economics, Business and Management, 4(3), 220-230. https://doi.org/10.7763/JOEBM.2016.V4.94
  • Türkiye Kültür Portalı (2019). Nevşehir turizm aktiviteleri. Erişim adresi https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/nevsehir/turizmaktiviteleri (20 Ocak 2020).
  • Türsab (2014). Doğa ve macera turizmi. Erişim adresi https://www.tursab.org.tr/dosya/12896/tursab-dogamaceraturizmi_12896_5091237.pdf ( 2 Ocak 2020).
  • Türsab (2014). Turizm raporu. Erişim adresi https://www.tursab.org.tr/haberler/tursab-2014-turkiye-turizm-sezonu-raporu_10983 (22 Ocak 2020).
  • Tütüncü, Ö. (2001). Yiyecek içecek işletmelerinde müşteri tatmininin ölçülmesi. Turhan Kitabevi.
  • Umur, M. (2015). Destinasyon İmajı Ve Destinasyon Kişiliğinin, Ziyaretçi Memnuniyeti Ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği, Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Nevşehir.
  • Umur, M. ve Eren, D. (2015). Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Kapadokya örneği. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19382/205704
  • Unwto (2020). Global tourism dashboard. Retrieved from https://www.unwto.org/global-and-regional-tourism-performance (2 Ocak 2020).
  • Walle, A. H. (1997). Quantitative versus qualitative tourism research. Annals of Tourism Research, 24(3), 524-536. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(96)00055-2
  • Wang, D. (2004). Tourist behaviour and repeat visitation to Hong Kong. Tourism Geographies, 6(1), 99-118. https://doi.org/10.1080/14616680320001722355
  • Weiler, B. and Hall, C. M. (1992). Special interest tourism (Belhaven Press, Londra).
  • Yıldız, S. B. ve Kılıç, S. N. (2016). Kültür turizmine katılan yerli turistlerin Kapadokya algısının tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisi. Akademik Bakış Dergisi. Ocak-Şubat (53), 166-185. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/383152
  • Yoon, Y. and Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism Management 26, 45-56. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.08.016
  • Yousefi, M. and Marzuki, A. (2012). Travel motivations and the influential factors: the case of Penang, Malaysia. Anatolia, 23(2), 169-176. https://doi.org/10.1080/13032917.2012.662906
  • Zhang, K. (2007). Understanding Chinese tourists’ satisfaction with their travel experiences in Canada. Lakehead University, Thunder Bay, Ontario.
Toplam 97 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdem Türk 0000-0002-0548-0096

Ebru Güneren Özdemir 0000-0003-2669-4402

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türk, E., & Güneren Özdemir, E. (2021). Turistlerin Macera Turizmini Deneyimleme Motivasyonları, Memnuniyet Düzeyleri ve Tekrar Ziyaret Niyetleri: Kapadokya Destinasyonunda Bir Araştırma. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(2), 351-375. https://doi.org/10.24010/soid.912148

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.