Hayatın her aşaması iş sağlığı ve güvenliğiyle doğrudan alakalıdır. İş Sağlığı ve Güvenliği de bir kültürdür. Kültürün temeli ise; toplumun alışkanlıklarıdır. Çocukların bu konularla erken yaşta tanıştırılması, onların ileriki hayatları boyunca sürdürecekleri güvenlik ve sağlık alışkanlıklarının temellerinin oluşmasına katkı sağlayacaktır. Güvenlik kültürünün ilkokuldan itibaren kazandırılması gerektiği düşüncesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ilkokul üçüncü Sınıf seviyesinde çeşitli okullarda eğitim alan öğrencilere iş sağlığı ve güvenliği eğitimini almadan ve aldıktan sonra algılarındaki farklılığın belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini tespit etmek için öncelikle ön test uygulanmıştır. Sonrasında eğitimler verilerek son test uygulanmış ve sonuçları analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, eğitimlerin çocukların iş sağlığı ve güvenliği açısından nasıl davranacaklarını bilmeleri ve bu kültürü benimsemeleri açısından ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Yapılan analiz sonuçlarına göre ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 32. Sayı Cilt II |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |