31.12.2012 tarihinde yasalaşan 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası (İSG) gereği, ülkemizdeki tüm çalışanlar ve işverenlere belirli yükümlülükler getirilmiştir. Yasa gereklilikleri, tüm çalışanları ve işverenleri kapsamasına rağmen, hala kamu kurum ve kuruluşlarında İSG yasası gereklilikleri tam olarak hayata geçirilememiştir.
Yasa gereği, tüm kamu çalışan, işveren ve binalarının, yasanın çıktığı tarihten itibaren (31.12.2012) risk değerlendirmesi yapılması, acil durum planlarının belirlenmesi ve tasarlanması, İSG kurullarının kurulması gibi işlerinin yapılması gerekmekte ve eğer gerekli ise bir İSG koordinatörlüğü kurulmalıdır. Koordinatörlüğün tasarlayacağı yıllık eylem planına göre, risk değerlendirmesindeki tehlikelerin giderilmesi, çalışanların eğitimlerinin planlanması, acil durum ekiplerinin eğitilmesi gibi önceliği olan işlerin yapılması gerekmektedir.
Her ne kadar 6331 sayılı yasa tüm çalışanları kapsıyor olsa da, özellikle kamu çalışanlarının yasa içinde bahsedilmemesi ve bundan dolayı da sert yaptırımların olmaması, yasanın gerekliliklerinin yerine getirilmesinde bir çok soruna sebebiyet vermektedir. Bu çalışmada bazı kamu kurumlarında yasanın gerekliliklerinin nasıl yürütülebileceği ve ortaya çıkan sorunların neler olabileceği hakkında bir tartışma içermektedir. Ayrıca Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nin 2015 yılında yaptırdığı bazı risk değerlendirme raporlarından alıntılar yapılarak, risk skorları değerlendirilmiş ve temel istatistiksel analiz gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre ve Kaynaklar Hukuku (Diğer) |
Bölüm | 36. Sayı Cilt II |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |