This
study aims to interpret the papers, published in Web of Science (WOS) between
the date the social concept has born and present, in the context of
classification formed by Lee and Kotler (2011). By doing so, it manifests the
dominant research trends in time. Within this context, all the accessible
papers in the related database were reviewed and classified. The main pivotals
of the papers were assessed within the essential subjects in social marketing
and the changes in the fields of study were determined. According to the
results, most of the papers were in “health-related behaviors” while there were
no paper in “finance behavior”.
Sosyal
Pazarlama kavramının doğduğu tarihten günümüze yazılmış ve Web of Science (WOS)
veri tabanında yayınlanmış makalelerin, Lee ve Kotler’in 2011 yılında
yazdıkları kitapta yer alan sınıflandırma çerçevesinde yorumlanmasını amaçlayan
bu çalışma söz
konusu alanda zaman içerisinde hakim olan araştırma eğilimlerini ortaya
koymaktadır. Bu kapsamda, ilgili veri tabanında yer alan makalelerin tamamı
taranmış ve sınıflandırılmıştır. Makalelerin temel odakları sosyal pazarlama
bağlamında ele alınan temel konular içinde değerlendirilmiş ve yıllar
itibariyle hangi alanlarda yoğunlaşma olduğu belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına
göre, en fazla yoğunlaşılan konu “sağlıkla ilişkili davranışlar” olurken,
“finansal davranışlar” başlığında herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1-2 |