İnternet kullanımının
yaygınlaşması ve internetin mobil cihazlarda kullanım olanaklarının artmasıyla
beraber, mobil cihazlar tüketicilerin önemli bir parçası haline gelmiş ve
tüketici davranışlarında önemli değişimler gözlenmeye başlanmıştır. Bu
doğrultuda bireylerin mobil cihazlarını yaşamlarının merkezine koymaları ve
hayatlarını bu cihazlara bağlı oluşturmaları son dönemlerde en çok karşılaşılan
durumlardan biri haline gelmiştir.
Literatürde mobil
bağımlılığa yönelik çalışmalar bulunmasına rağmen, mobil kozalanma bağımlılıktan
farklı olarak, kullanılan araçları her eylem için kullanarak hayatı
şekillendirmede önemli bir parça haline getirme anlamını taşımaktadır. Bu
bağlamda; yenilikçi özelliğiyle literatüre katkıda bulunan çalışma, uygulamalı
ve keşfedici bir özellik içermektedir. Mobilitenin yakın bir geçmişe dayanması
nedeniyle, koza etkisinin daha kolay gözlemlenebileceği, mobil cihazları
hayatın bir parçası olarak görüp tanıyan ve İzmir’de yaşayan 16-26 yaş grubu 543
öğrenci üzerinde anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında mobil cihaz
kullanımı ve mobil koza ile ilgili faktörler incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |