Öz
Amaç:
Kullanıcı
deneyimi, kullanıcı ile arayüz arasındaki etkileşimi inceler. Atölye çalışması; şirket çalışanları ile
birlikte, şirketin bu projeden/uygulamadan ne istediği ve geliştirmek
istedikleri, arayüzle neleri başarmak istediklerine dair araştırmaların yapıldığı
bir vizyon, strateji ve pazarlama çalışmasıdır. Amaç, hedeflerin net olarak
ortaya konulabilmesidir.
Metodolojiler:
Bu
makalede şirketleri tanımak ve bu hedefleri öğrenmek için “ortak kurgulama”
mekanizmasıyla gerçekleştirilecek 5 farklı atölye çalışması işlenecek: I)
hedefi tanımlama-anahtar başarı ölçüleri II) kullanıcı günlük haritası III)
rakiplerin karşılaştırılması, beğendiklerim ve beğenmediklerim IV) iş modelleri
ve asansör sunumu egzersizi V) radarınızda ne var?
Özgünlük: Kullanıcı deneyimi
şirketten alınacak briften çok ötesinde şirketin kimliğine, faaliyetlerine ve hedeflerine
odaklanır ve onları ilerletmeye yönelik ürün sunar. Makale atölye çalışmasında
hangi içgörülerin toplanacağını, çalışanlarla nasıl ortak kurgulama mekanizması
oluşturulacağını ve çıktıların nasıl raporlanacağını gösteriyor.
Bulgular:
Atölye
çalışmaları sonucunda 5 tane çıktı elde edilir: I) Bir sayfalık siteyle ilgili gelecekten günümüze rapor, II)
Kullanıcının siteye girişinden bir görevi yapıncaya kadarki sürecin çizimi,
III) benchmarking raporu, IV) Değer önermesinin 30 saniyede ifade
edilmesi-asansör sunumu, V) Birinci, ikinci ve üçüncü dereceden önemli içerik
ve kategorilerin belirlenmesi. Bu raporlar amaç bölümündeki soruların cevabını
verecektir.
Kullanıcı deneyimi atölye çalışmaları ortak kurgulama asansör sunumu benchmarking
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |