Dünyada ve
Türkiye’de pazarlama alanında her yıl binlerce yüksek lisans mezununun iş
hayatına katılması, bu alana verilen önemin bir göstergesidir. Bu araştırma kapsamında, Türkiye’deki
üniversitelerde yüksek lisans yapan ve pazarlama alanında yüksek lisans tezi
hazırlayan öğrencilerin, eğitim sonrasında Türkiye’deki üniversitelerin
akademik kadrolarında çalışma oranlarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Betimsel
tasarımla hazırlanan araştırma sürecinde, YÖK Ulusal Tez Merkezi
veri tabanından alınan ve 2008-2018 yılları arasında pazarlama alanında
hazırlanan 1050 yüksek lisans tezi incelenmiştir. Ardından bu tezlerin
yazarları YÖK Akademik platformunda aranarak, yazarların Türkiye’deki herhangi
bir üniversitenin akademik kadrosunda yer alıp almadığı araştırılmıştır.
Araştırma bulguları, mezunların %20,67’sinin Türkiye’deki üniversitelerin
akademik kadrolarında çalıştıklarını göstermektedir. Araştırmanın bir diğer
bulgusu, pazarlama konulu tezlerin alanla doğrudan ilişkili bilim dallarının
haricinde çok sayıda alan dışı enstitü, anabilim dalı ve bilim dalında da
yazıldığı sonucudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |