Amaç: Marka değerleme yöntemlerinden biri olan Hirose yöntemiyle Borsa İstanbul (BİST)’da yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değerlerinin hesaplanması amaçlanmıştır.
Metodoloji: Japonya Ekonomi Ticaret ve Endüstri Bakanlığı ve Y. Hirose’nin girişimiyle 2002 yılında geliştirilen Hirose yöntemiyle BİST’te yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değeri hesaplanmıştır.
Özgünlük: BİST’te yer alan içecek sektörünün marka değerlerinin hesaplanması ve Hirose yönteminin kullanılmış olması nedeniyle bu çalışma alanındaki özgünlüğünü korumuştur.
Bulgular: BİST’te yer alan firmaların marka değerleri TRY cinsinden hesaplanmış ve Hirose yöntemine marka değerleri saptanmıştır.
Marka Marka Değeri Hirose Yöntemi Marka Değerlemesi Pazar Araştırması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |