Ünlü kişiler sadece yaşadıkları dönemde değil, ölümlerinden sonra da reklamlarda mesaj kaynağı olarak yer alabilmekte ve ürün tanıtımı yapabilmektedirler. Ünlü kişilerin öldükten sonra dahi kitleleri etkilemelerini ve kariyerlerine devam etmelerini sağlayan uygulamalar dijital nekromansi olarak isimlendirilebilmektedir. Dijital nekromansi uygulamaları ile ünlü kişiler, reklam ve/veya film gibi kitle iletişim araçlarında dijital olarak yeniden hayat bularak reklam portföylerini genişletebilmekte, filmlerde hiç ölmemişçesine karakterlere “hayat” verebilmektedir. Dolayısıyla dijital nekromansi aracılığıyla ölüm, bazı ünlü kişiler için bir son olmaktan çıkabilmektedir. Yerli literatürde dijital nekromansinin kavramsal açıdan ele alınıp tartışıldığı ve/veya dijital nekromansi içerikli reklamların etkinliğinin sorgulandığı herhangi bir çalışmanın yapılmamış olduğu görülmektedir. Literatürdeki bu boşluktan yola çıkılarak çalışmada dijital nekromansi ve buna ilişkin kavramlar açıklanmış, pazarlama teorileri içindeki yeri sorgulanmış ve yerli literatürde konuya ilişkin çalışma yapmak isteyeceklere pratik fayda sağlaması açısından Türkçe bir terim önerisiyle birlikte sonuç kısmında araştırma önerilerine yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |