Bu
araştırma, üniversitede öğrencilerinin öz-duyarlık, değer yönelimleri ve
dindarlık eğilimleri arasındaki ilişkileri konu edinmektedir. Araştırma grubu Kırklareli
ve Marmara Üniversitesi ile İstanbul Bilim Üniversitesi’nde öğrenim gören 437
öğrenciden oluşmaktadır. Veriler 2014 yılında Mart ve Nisan aylarında
toplanmıştır. Araştırma rastgele seçilmiş örneklem özerinden tarama ve ilişkisel
model olarak kurgulanmış; Neff tarafından geliştirilen “Öz-duyarlık Ölçeği”,
“Dini Tutum ve Davranış Ölçme Envanteri” ve “Schwartz Değer Listesi” ölçme
aracı olarak belirlenmiştir. Verilerinin değerlendirilmesinde SPSS-20 programı
kullanılmıştır. Değişkenler arası karşılaştırmalar bağlamında öz-duyarlık
ve dini yönelimler arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Katılımcıların genel
dindarlık düzeyi yükseldikçe öz-duyarlığın aşırı-özdeşleşme boyutuna giren
tutumlarının da yoğunlaştığı görülmüştür. Veriler, öz-duyarlıkta, mezun olunan
okulun kurumsal yapısından ziyade aile ve yakın çevrenin etkili olduğunu
düşündürmektedir. Özetle, “Evrensel değerler ve öz duyarlılığın sevecenlik ve
bilinçlilik alt boyutları arasında pozitif ilişki vardır” yorumu
yapılabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR