Bu
araştırmada Kuzey Kıbrıs’taki okul öncesi ve ilkokul öğretmeni yetiştirme
sisteminin ideolojik temelleri analiz edilmiştir. Bu amaç için yükseköğretim
kurumlarında öğretmen yetiştirme sistemlerinin özellikleri ve öğretmen istihdamı
incelenmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Tartışma bölümünde, öğretmen
kimliği, para ile öğretmen olma ve devlet okullarında kaliteli eğitim başlıkları
altında yorumlanmıştır. Sonuç olarak, KKTC’de okul öncesi ve sınıf öğretmeni yetiştirme
sisteminin köklü bir tarihsel geçmişi olduğu; öğretmen adaylarının sıkı bir
eleme sınavı ile ihtiyaca göre seçildiği söylenebilir. Ayrıca, özel
üniversitelere devredilmesi ile öğretmen adaylarının kalitesinin düşeceği ve
sosyo-ekonomik düzeyi düşük öğrencilere niteliksiz eğitim verileceği açıktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR