Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Interpretation of the Piano Reductions of the Operas

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 23, 227 - 242, 31.07.2012

Öz

A considerable part of an opera singer’s repertoire consists of operatic arias and ensemble pieces. By reason of the form of the genre, the arias and the ensemble pieces in the operas are nearly always accompanied by an orchestra. In the occasions which the accompaniments are not possible to be made by the orchestra, like courses, workshops, examinations, competitions or recitals, the accompaniments are made with the piano. In this article, it will be touched on some suggestions, playing techniques and informations about the interpretation that should be made by the accompanist, to make an opera singer -who is a student or in his/her professional life- felt the orchestral atmosphere.

Kaynakça

  • Say, Ahmet. (2002). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

OPERALARIN PİYANO EŞLİKLERİNİN YORUMLANMASI

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 23, 227 - 242, 31.07.2012

Öz

Bir opera şarkıcısının repertuvarının önemli bir bölümünü opera aryaları ve düet, terzet, kuartet gibi birlikte söylenen parçalar oluşturur ve bu parçalara, opera türünün doğası gereği hemen hemen her zaman orkestra tarafından eşlik edilir. Bu eşliklerin orkestra tarafından yapılamadığı; ders, atölye çalışması, sınav, yarışma ya da resital gibi ortamlarda söz konusu eşlikler piyano ile yapılmaktadır. Bu makalede, söz konusu ortamlarda yapılan piyano eşliğinin, eğitim sürecindeki ya da profesyonel yaşamdaki bir opera sanatçısına orkestra atmosferini hissettirebilmesi için ortaya konulması gereken yorum konusunda öneriler, çalış teknikleri ve bilgilendirmelere değinilecektir.

Kaynakça

  • Say, Ahmet. (2002). Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arman Artaç

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Artaç, A. (2012). OPERALARIN PİYANO EŞLİKLERİNİN YORUMLANMASI. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(23), 227-242.