Bu çalışmanın amacı; pazarlama yönetimi konusunda 1985-2024 yılları arasında yayımlanmış lisansüstü tez çalışmalarını incelemektir. Ayrıca bu çalışmada elde edilen verilerin toparlanması ve yayımlanmasıyla pazarlama yönetimi konusunda yeni çalışmalara bir kaynak oluşturulacağı öngörülmektedir. Çalışmanın evrenini; Türkiye’de pazarlama yönetimi konusunda 1985-2024 yılları arasında çalışılmış ve Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanına kayıtlı lisansüstü tez çalışmaları oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini 39 yüksek lisans tezi, 8 doktora tezi olmak üzere toplam 47 çalışma oluşturmaktadır. Bu çalışmada betimsel bir özellik taşıyan tarama modeli örnek alınmıştır. İncelenen tezlerin yayımlanma yılı, türü, çalışıldığı üniversite, anabilim dalı, enstitüsü, danışmanların akademik unvanları, konusu, yöntemi ve araştırmacısının cinsiyeti gibi değişkenlere göre analiz edilmiş ve bu boyutlarda sınıflandırılmıştır. Çalışmanın verileri yüzde, frekans, crosstab gibi betimsel istatistiki yöntemlerle analiz edilerek değerlendirilmiştir. Tüm bu analizlerin sonucunda yüksek lisans düzeyinde daha fazla olan çalışmaların işletme anabilim dalında ve işletme konusunda çalışıldığı tespit edilmiştir.
The purpose of this study; To examine postgraduate thesis studies on marketing management published between 1985 and 2024. In addition, it is envisaged that the data obtained in this study will be collected and published as a resource for new studies on marketing management. The universe of the study; It consists of postgraduate thesis studies on marketing management in Turkey, which were studied between 1985 and 2024 and are registered in the National Thesis Center database of the Council of Higher Education (YÖK). The sample of the study consists of a total of 47 studies, including 39 master's theses and 8 doctoral theses. In this study, a screening model with a descriptive feature was taken as an example. The examined theses were analyzed and classified according to variables such as publication year, type, university, department, institute, academic titles of the advisors, subject, method and gender of the researcher. The data of the study were analyzed and evaluated using descriptive statistical methods such as percentage, frequency and crosstab. As a result of all these analyses, it was determined that more studies at the master's level were studied in the department of business administration and business administration.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İktisat Sosyolojisi, Yönetim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |