Gelişen teknoloji ile insanların birbiri olan iletişiminde önemli bir araç haline gelen
dijital platformlar, tüketim alışkanlıklarını da etkilemektedir. Satın alma kararlarında
belirsizlikleri azaltmak için birçok bilgi kaynağından faydalanmak isteyen tüketiciler, bilgi
paylaşımına olanak sağlayan sosyal medya kanallarını sıklıkla kullanmaktadır. Sosyal
medya uygulamalarında satın alınan ürün veya hizmetler hakkında yapılan yorumlar ve
değerlendirmeler olarak da tanımlanan elektronik ağızdan ağıza pazarlama (eWOM)
tüketici satın alma kararında etkili olmaktadır. Elektronik ağızdan ağıza pazarlama ile
edinilen bilgilerin, hangi öncüllerle şekillendiğinin belirlenmesi, tüketici davranışlarının
anlaşılması ve beklentilerinin karşılanmasında önemli bir unsurdur. Bu çalışmanın amacı
eWOM’un tüketici satın alma niyeti üzerine etkisini incelemektir. Bu amaç kapsamında
bilgi kullanışlılığını etkileyen faktörler ve satın alma niyeti arasındaki ilişki araştırılmıştır.
Çalışmada İnstagramı aktif olarak kullanan 337 katılımcı ile anket uygulaması
gerçekleştirilmiş olup elde edilen verilen istatisiki analizi için AMOS programından faydalanılmıştır.
Çalışmanın sonucunda, eWOM’da bilgi kalitesinin, bilgi güvenirliğinin, bilgi
gereksiniminin ve bilgiye yönelik tutumun, bilgi kullanışlılığını pozitif yönde etkilediği
belirlenmiştir.
Ağızdan Ağıza Pazarlama Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Tüketici Davranışları Satın Alma Niyeti Uygulamalar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 87 |