The aim of the research is to examine the study habits of students attending the 3rd and 4th grades at primary school level. Since the main purpose of the study is to determine the study habits of the students as usual, the descriptive survey model was preferred. In the study, the universe consists of students at the 3rd and 4th grade levels in public schools that continue education in the European part of Istanbul. The sample consists of 300 students studying in the 3rd and 4th grades of public schools in Başakşehir, Bağcılar and Bahçelievler districts. “Study Habits Scale” was used in the research. According to the findings obtained from the scale, the following results were obtained in the study: In general, the study habits of the 3rd and 4th graders attending primary school are at a high level according to the exam preparation and working environment, intrinsic motivation sub-dimensions, and moderate according to the avoidance behavior sub-dimension. It has been concluded that there is no significant difference in the study habits of primary school students according to gender, parental education status, number of siblings, parental occupation distribution, average study duration per day and class size distributions. The study habits and avoidance behavior scores of primary school students with a large class size were higher than those with a small class size. Study habits of male students are higher in the avoidance behavior sub-dimension. It was concluded that female students' study habits were higher than males in the sub-dimension of preparing for the exam and working environment. It has been concluded that the study habits of primary school students increase in favor of the students as the education level of the parents increases in the sub-dimension of preparing for the exam and working environment according to the educational status of the parents. According to the variable of study habits having their own room, it was concluded that the study habits of primary school students who have their own room were higher in the sub-dimensions of preparing for the exam-study environment, intrinsic motivation and active learning, and in general total.
Araştırmanın amacı, ilkokul düzeyinde 3. ve 4. sınıfa devam eden öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarını incelemektir. Çalışmada asıl amacın, öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarını olağan haliyle belirlemek olduğu için betimsel tarama modeli tercih edilmiştir. Çalışma evreni, İstanbul’un Avrupa kısmında eğitim öğretim faaliyeti sürdüren devlet okullarındaki 3. ve 4. sınıf seviyelerindeki öğrenciler; örneklemi ise Başakşehir, Bağcılar ve Bahçelievler ilçelerinde bulunan devlet okullarındaki 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 300 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada “Ders Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen bulgulara göre araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: İlkokula devam eden 3. ve 4. sınıfların sahip oldukları ders çalışma alışkanlıkları genel anlamda, sınava hazırlanma ve çalışma ortamı, içsel motivasyon alt boyutlarına göre yüksek düzeyde, kaçınma davranışı alt boyutuna göre ise orta seviyededir. İlkokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarında cinsiyet, anne-baba eğitim durumları, kardeş sayıları, anne-baba meslek dağılımları, günde ortalama ders çalışma süreleri dağılımı ve sınıf mevcudu dağılımlarına göre anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf mevcudu kalabalık olan ilkokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları kaçınma davranışı puanları sınıf mevcudu az olanlara göre daha yüksek çıkmıştır. Erkek öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları kaçınma davranışı alt boyutunda daha yüksektir. Kız öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları sınava hazırlanma ve çalışma ortamı alt boyutunda erkeklere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İlkokul öğrencilerinin öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarının, anne-baba eğitim durumlarına göre sınava hazırlanma ve çalışma ortamı alt boyutunda, anne-babanın eğitim seviyesinin arttıkça öğrencilerin lehine olarak arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Ders çalışma alışkanlıklarının kendisine ait oda olma değişkenine göre, sınava hazırlanma-çalışma ortamı, içsel motivasyon ve aktif öğrenme alt boyutlarında ve genel toplamda kendisine ait odası olan ilkokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 95 |