This study aims to examine the process and problems of Syrian higher
education level students who has taken shelter in Turkey since 2011 when
internal disorders emerged in Syria. The study has been carried out at Van
Yüzüncü Yıl University which ranks high in terms of having large numbers of
Syrian students. University life is a tough period that holds both problems and
new experiences as well. This period also brings about adaptation and social
admitance problems for Syrian students who is away from their own culture and
who have been forced to imigrate.
In the study, by using quantitative and qualitative research methods,
semi-structured interview questionnaires have been applied to Syrian students
and the results have been evaluated in a statistical environment. Therefore,
Syrian students’ educational and academic problems have been deected and their
expectations have been assesed. Finally, it is assumed that this study will be
a sourcein terms of creating a common source towards the problems that are
experienced by foreign national students throughout their higher education
level.
Bu çalışmanın amacı,
Suriye’de 2011 yılından itibaren başlayan iç karışıklıklar sonucu Türkiye’ye
sığınmak zorunda kalmış yükseköğrenim çağındaki Suriyelilerin yaşadıkları
süreci ve sorunları araştırmaktır. Çalışma, Türkiye’de Suriyeli öğrenci sayısı
bakımından ilk sıralarda yer alan Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde
gerçekleştirilmiştir. Üniversite yaşamı genç bireyler için beraberinde
sorunları ve yeni deneyimleri barındıran zorlu bir dönemdir. Bu dönem, kendi
kültüründen uzakta ve zorunlu bir göç yaşayan Suriyeli öğrenciler için, aynı zamanda
uyum ve sosyal kabul problemlerini de beraberinde getirmektedir.
Çalışmada nicel ve
nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılarak, Suriye kökenli öğrencilere
yarı yapılandırılmış anketler uygulanmış, çalışmanın sonuçları istatistiki
ortamda değerlendirilmiştir. Böylelikle Suriyeli üniversite öğrencilerinin
eğitim ve akademik başarıları konusunda yaşadıkları sorunlar tespit edilmiş ve
beklentileri değerlendirilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmanın yabancı uyruklu
öğrencilerin yükseköğretim aşamasında karşılaştıkları sorunlara yönelik ortak
bir politika üretmek adına kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Göç Özel Sayısı Cilt 2 |