Günümüzde bilgi çağının temel yapı taşlarından biri olan bilişim teknolojileri ve bilişim
sistemlerini en verimli düzeyde kullanılabilmesi için değerlendirilmesi eksik yönlerinin ortaya
çıkarılarak kullanıcı dostu olmasının sağlamak, bu teknoloji ve sistemlerden istenilen verimin
alınmasını sağlayacaktır. Bilişim teknolojileri ve bilgi sistemlerinin yaygın olarak kullanıldığı
sağlık alanında, yapılmak istenilen iyileştirme faaliyetlerini başlatmadan önce, sorunun ne
olduğu ve nasıl ortaya çıkarılacağı belirlenmelidir. The institution that ensures the
determination and implementation of the necessary infrastructure for health information
sysytems is T.C. Ministry of Health. The reflection of the change in the sense of the
technology followed in the health field in Turkey too as the world has been in the health
ministry and policies that are created for health information systems updated and given weight
to improve infrastructure information systems. Bu çalışmada; sağlık kuruluşlarının ve
Bakanlığın aktif olarak veri toplama ve saha değerlendirmesi amacıyla kullandığı Kurumsal
Kalite Sistemi’nin değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmada; “kullanılabilirlik”e etki eden
temel faktörler ele alınarak; sistemin kullanıcı memnuniyeti açısından değerlendirmeye
alınarak, sistemin eksikleri ve aksayan yönleri ortaya çıkarılmıştır. Kullanılabilirlik; sistemin
tasarım aşamasından kullanıcı ile etkileşim düzeyine kadar olan süreçte kolay öğrenebilirlik,
etkin kullanılabilirlik, düşük hata oranı ve kullanım memnuniyeti olmak üzere beş faktörü
ortaya koyar( Nielsen, 1993). Bu beş boyutun değerlendirilmesi yapılırken; SUMİ ölçeği
kullanılmış ve sistemi aktif olarak kullanan 350 kişye anket uygulanmıştır. Elde edilen
bulgular dahilinde sistemin daha kullanışlı olabilmesi için, sistemin ortaya çıkan eksikleri
dahilinde iyilştirme önerilerinde bulunulmuştur.
Kullanılabilirlik Sağlık Bilgi Sistemi Kurumsal Kalite Sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi