Erzincan Çayırlı ilçesinde bulunan esnafın geçmişteki yatırımları ve gelecekteki planları üzerine araştırma
yapıldı. Farklı sektörlerde çalışan 12 esnaf ile görüşüldü. Esnafın yatırımlarını başlatma ve durdurma
kararlarında ana faktör nüfus hareketliliğidir. Göreceli olarak tüketim ve ihtiyaç malzemeleri satan işletmeler
ayakta kalmayı başarsalar da özellikle eğlence sektöründe olan kafe, restoran, internet kafe gibi işletmeler
nüfustaki dalgalanmaya karşı yüksek hassasiyet taşımaktalardır. Ancak nüfus artmadığı ve bilakis göç devam
ettiği için sektörden bağımsız olarak işletmeler yatırım yapmayı düşünmemektedirler. Yüksekokulun açılması
ilçeyi hareketlendirmişse de Covid-19 ve genel olarak öğrencilerin ilçelere taleplerini düşürmeleriyle açılan
işletmeler kapanmıştır. Esnafın yatırım yapılabilir gördükleri alan nüfusa dayalı olmayan sektörlerdir. Burada
elde edilen çıkarımlara göre kamu politikası iki yönde olabilir. Birincisi kamusal idari birimler ve üniversiteler
bu bölgelere taşınabilir. Özellikle üniversiteler açısından Batı Anadolu’daki kontenjanların azaltılması ve
Doğu Anadolu’ya verilen kontenjanların arttırılması düşünülebilir. İkincisi üretim teşvik politikaları ile ilçe
dışına satacak yerli girişimcinin üretimine destek olacak şekilde planlanabilir. Ancak bu desteğin satın alma
garantisinin de kapsaması gereklidir. Çünkü Doğu Anadolu bir üreticinin bölgesinin dışına satış için pazar
bilgisine ve dağıtım kanallarına ihtiyacı vardır
Research was conducted on the past investments and plans of the tradesmen in the Çayırlı district of Erzincan.
Interviews were made with 12 tradesmen working in different sectors. The main factor in the decisions of
tradesmen to start and stop their investments is population mobility. Although businesses that sell necessities
relatively manage to survive, businesses such as cafes, restaurants, and internet cafes, especially in the
entertainment sector, are highly sensitive to fluctuations in the population. However, since the population does
not increase and on the contrary, migration continues, businesses do not think of investing regardless of the
sector. Although the opening of the vocational school has energized the district, the businesses were closed due
to Covid-19 and the students' decrease in their demands to the districts. The areas that tradesmen see as
investable are sectors that are not based on population. According to the inferences obtained here, public
policy can be in two directions. First, public administrative units and universities can be moved to these
regions. Especially in terms of universities, reducing the quotas in Western Anatolia and increasing the quotas
given to Eastern Anatolia can be considered. Secondly, production incentive policies can be planned to support
the production of domestic entrepreneurs who will sell them outside the district. However, this support must
also be covered by the purchase guarantee. Because a producer in Eastern Anatolia needs market information
and distribution channels for sales outside of his region.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 16 |
STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL © 2015 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International