Bu araştırmanın
amacı: lise öğrencilerinin “spora katılım güdülerinin” farklı değişkenlere göre
incelenmesidir. Bu araştırma için tarama deseni kullanılmış, örneklem seçiminde
ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi benimsenmiştir. Bu doğrultuda
araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Niğde İl Milli
Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez liselerde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Katılımcıların %60,3’ü kadın (n=179), %39,7’si erkektir
(n=118). Katılımcıların %10,4’ü 14 yaş (n=31), %42,4’ü 15 yaş (n=126), %35,7’si
16 yaş (106), %11,4’ü 17 yaş (34) grubundadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak 2001 yılında Oyar ve ark. tarafından geçerlilik ve güvenilirlik
çalışması yapılan Spora Katılım Güdüsü Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen
veriler SPSS 24.0 paket programı kullanılarak çeşitli analizler yapılmıştır. Araştırma
bulgularına göre katılımcıların ölçekten almış oldukları toplam puanlarının
aktif spor yapıp yapmama ve okul türü değişkenleri arasında istatistiksel
olarak anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilirken; cinsiyet, yaş,
anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, anne mesleki durum ve baba mesleki durum
değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Sonuç olarak; araştırma kapsamında ele alınan bağımsız bütün değişkenlerde
katılımcıların spora katılım güdülerinin olumlu yönde olduğu görülmektedir.
Özellikle istatistiksel olarak anlamlı farklılığın aktif olarak spor yapanlar
ile spor lisesinde öğrenim görenler lehine olması spor yapma ile spora
güdülenme arasındaki pozitif ilişkiyi ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 |