Bu çalışmanın amacı, Akın (2007) tarafından geliştirilmiş olan Özgüven Ölçeği’ni ortaokul beden eğitimi dersi için geçerlik ve güvenirliğini test etmek ve ölçekten elde edilen puanları çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmaya yaşları 11 ile 14 arasında değişen 502’si erkek (Ortyaş=12.49 Ss=1.13) ve 453’ü kız (Ortyaş=12.50 Ss=1.09) olmak üzere toplam 955 (Ortyaş=12.50 Ss=1.11) ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Beden Eğitimi Dersi Özgüven Ölçeği (BDÖÖ), iç özgüven ve dış özgüven alt boyutlarından ve 33 maddeden oluşmaktadır. BDÖÖ’nün geçerliğini değerlendirmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA); güvenirliğini değerlendirmek için ise Cronbach Alpha katsayısı kullanılmıştır. Elde edilen uyum indeksleri χ2/sd=3.23, RMSEA=.048, NNFI=.87, GFI=.96, CFI=.88 ve AGFI=.96 olarak bulunmuştur. İç özgüven ve dış özgüven alt boyutlarına ilişkin iç tutarlılık katsayıları sırası ile .84 ve .83 olarak bulunmuştur. BDÖÖ’nün bütününe ilişkin iç tutarlılık katsayısı ise .91 olarak bulunmuştur. Ölçeğin alt boyutları arasındaki korelasyon .76’dır. Analiz sonuçları, Beden Eğitimi Dersi Özgüven Ölçeği’nin öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik özgüven düzeylerini belirlemede geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu ortaya koymuştur. Bulgulara ek olarak, ölçekten elde edilen puanlar arasında yaşa ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık elde edilmiş; yaş ve sınıf düzeyi arttıkça ölçekten elde edilen ortalamaların azaldığı görülmüştür
±1.11) who are 502 boys (M±SDAge= 12.49 ±1.13) and 453 girls (M± SDAge= 12.50 ±1.09) aged between 11 to 14 years. The Self- Confidence Scale for Physical Education Classes subscales are inner self-confidence and external self confidence and it consist of 33 items. Confirmatory factor analysis and Cronbach’s Alpha coefficients were used to confirm to validity and reliability in the self-confi- dence scale for physical education. Findings regarding the construct validity of the scale were satisfactory (χ2/sd=3.23, RMSEA=.048, NNFI=.87, GFI=.96, CFI=.88 ve AGFI=.96). The Cronbach’s Alpha coefficients were also .84 for inner self-confidence, .83 for external self-confidence and .91 for totally. Correlations between subscales were .76. Results showed that The Self-Confidence Scale for Physical Education Classes can be used to determine secondary school students’ self-confidence levels in physical education classes. Additionally, it was found that the scores obtained from scale differentiated with regard to age and grade level. Moreover, it was seen that scores obtained from the scale decreased with increasing of age and grade level
Diğer ID | JA57AC69JY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 4 |