Bu araştırmanın amacı spor dışındaki alanlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarını ölçebilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya Ankara Üniversitesi’nde hazırlık öğrenimi gören 172’si kadın (%51.0), 165’i erkek (%49.0) olmak üzere 337 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin analizinde maddetoplam test korelasyonu, KMO ve Barlett Sphericity testi, doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonrasında ölçeğin 22 madde ve psikososyal gelişme, fiziksel gelişme ve zihinsel gelişme olmak üzere üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu tespit edilmiştir. Maddelerin yük değerleri .452 ile .850 arasında değişmektedir. Ölçeğin güvenirlik seviyesini test etmek için ise Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısına ve Spearman-Brown iç tutarlık katsayısına bakılmış ve bu değerler sırasıyla. 891 ve .839 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak; yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucunda üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla geliştiren ölçeğin kullanılabilir bir ölçüm aracı olduğu tespit edilmiştir
The purpose of this research is to develop a scale measuring the attitudes of undergraduate students enrolled in degree programs other than field of sport towards sport. 172 women (51%) and 165 men (49%) a total of 337 students studying at the School of Foreign Languages of Ankara University participated voluntarily in the study. Item-total correlation test, Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) and Barlett’s Sphericity test, Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis were used. The analysis yielded a three factor solution (psychosocial development, physical development and mental development) with 22 items. Factor loadings ranging between .452 and .850. Cronbach’s Alpha was used to assess the reliability of the scale and Spearman Brown was used to estimate the internal consistency coefficients ,915 and ,823, respectively. As a result of the reliability and validity tests, it has been concluded that the scale is a practical measurement tool to measure the attitudes of undergraduate students towards sport
Diğer ID | JA94CG34BE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 1 |