This study aimed to determine how the level of video game addiction has an effect on thoracic kyphosis curvature in secondary school students. The sample group of the study consisted of 5th, 6th, 7th and 8th grade students studying in Çınarcık Firuzan Kınal Primary-Secondary School by deliberate sampling method. The data were collected from 87 students (47 girls, 40 boys) who participated in both the initial and subsequent measurements. The students were selected on the basis of volunteerism and completed the questionnaire questions entirety. The data was collected by using the Personal Information Form, the Video Game Addiction Scale for Children and the flexicurve. The SPSS 21 package programme and the kyphosis index (KI = (TW/TL) x 100) were used to evaluate the data. According to the obtained results, it was determined that video game addiction did not have a statistically significant effect on the kyphosis index in children, the addiction scores of children who participated in recreational activities (p=0.01<0.05) and the addiction scores according to the variable of daily digital game playing time [F(3,83)=6.918, p=0.000<0.05] were statistically significant, but the kyphosis index did not show significant results in terms of both variables (p>0.05). As a result, addiction level of children who participated to recreational activities were significantly lower and their spinal health were better. Moreover, it was detected that video game addiction had not a direct effect on spinal health of children in this age category.
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinde video oyunu bağımlılığı düzeyinin torasik kifoz eğriliği üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu, amaçlı örnekleme yöntemi ile Çınarcık Firuzan Kınal İlkokulu-Ortaokulunda öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veriler, hem başlangıç hem de sonraki ölçümlere katılan 87 öğrenciden (47 kız, 40 erkek) toplanmıştır. Öğrenciler gönüllülük esasına göre seçilmiş ve anket sorularını eksiksiz olarak tamamlamışlardır. Veriler, kişisel bilgi formu, çocuklar için video oyunu bağımlılığı ölçeği ve esnek cetvel kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 21 paket programı ve kifoz indeksi (KI=(TW/TL)x100) kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre çocuklarda video oyun bağımlılığının kifoz indeksi üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı, rekreasyonel aktivitelere katılan çocukların bağımlılık puanlarının (p=0,01<0,05) ve günlük dijital oyun oynama süresi değişkenine göre bağımlılık puanlarının [F(3,83)=6,918, p=0,000<0,05] istatistiksel olarak anlamlı olduğu ancak kifoz indeksinin her iki değişken açısından da anlamlı sonuçlar göstermediği (p>0,05) belirlenmiştir. Sonuç olarak rekreasyonel aktivitelere katılan çocukların bağımlılık düzeylerinin anlamlı olarak daha düşük olduğu ve omurga sağlıklarının daha iyi olduğu bulunmuştur. Ayrıca video oyun bağımlılığının bu yaş grubundaki çocukların omurga sağlığı üzerinde doğrudan bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |