Bu çalışmanın amacı erken ergenlik döneminde öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine katılmada öğretmenden beklentileri ile okul dirençlerinin incelenmesidir. Çalışma 708 kız ve 592 erkek olmak üzere toplam 1300 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Çalışmaya katılan öğrencilerin; 453’ü 11 yaş (%34,8), 352’si 12 yaş (%27,1), 342’si 13 yaş (%26,3), 153’ü 14 yaş (%11,8) ve bu yaş gruplarının 350’si (%26,9) 5.sınıf öğrencisi, 345’i (%26,5) 6.sınıf öğrencisi, 306’sı (%23,5) 7.sınıf öğrencisi ve 299’u (%23,1) 8.sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak, ‘Beden Eğitimi Dersine Katılmada Öğretmenden Beklentileri’ ve ‘Okul Direnci’ ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde, cinsiyet farklılıklarını tespit etmek için bağımsız t-testi, sınıf ve yaş farklılıklarını tespit etmek için ise tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Post hoc için scheffe testine bakılmıştır. Araştırma sonucunda kızlar ve erkekler arasında beden eğitimi dersine katılmada öğretmenden beklentileri değerlerinin istatiksel açıdan anlamlı düzeyde farklı olduğu tespit edilmiştir. Okul dirençleri analizi sonuçlarında ise yaş ve sınıf düzeylerinin istatiksel açıdan farklı olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak erken ergenlik döneminde, derse katılmada öğretmenden beklentilerinin cinsiyete bağlı olarak değişmesi ergenliğin getirmiş olduğu bu kritik dönemde cinsiyet özelliklerinin dikkate alınması gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca yaş ve sınıf düzeylerinin artması ile okul direnci arasındaki korelasyonun pozitif artış göstermesi, öğrencilerin erken ergenliğin sonlarına doğru beklenti ve isteklere uyum sağladığı sonucunu ortaya çıkarmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |