Araştırmada farklı hareket eğitimi uygulamaları alan okulöncesi çocukların temel motor özelliklerinden olan denge ve esneklik kapasitelerinin belirlenerek karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Meb’e bağlı Antalya’daki okulöncesi eğitim kurumlarında öğrenim görmekte olan kız (112) ve erkek (111) çocuğu olmak üzere toplam 223 okulöncesi 3–6 yaş çocukları oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, temel motor hareket performanslarının ölçümünde kullanılan araçlarından olan otur-uzan esneklik ve flamingo statik denge testleri kullanılmıştır. Araştırma, yarı-deneysel yöntem (quasi–experimental design) türlerinden karşılaştırmalı eşitlenmemiş kontrol gruplu (non–equivalent control group) son test modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde istatistik analiz paket programı kullanılmıştır (IBM SPSS 22). Veri analizinde ise sosyo–demografik yapıların belirlenmesinde, frekans ve yüzde dağılımları ile elde edilen verilerin dağılımı normal dağılım gösterdiği için değişkenler arasındaki anlamlılık düzeylerinin belirlenmesinde bağımsız örneklem t test ve one way anova istatistik yöntemleri kullanılmıştır.
Sonuç olarak; okulöncesi eğitim döneminde koordinasyon yöntemi ile çeşitlendirilen hareket eğitimi programına katılan çocukların, standart uygulanan hareket eğitimi programına katılan çocuklara göre esneklik ve denge temel motor kapasite gelişimlerinin daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Araştırmada, koordinasyon yöntemi ile çeşitlendirilmiş hareket eğitimi programı alan okulöncesi çocukların esneklik ve denge temel motor kapasite düzeylerinin daha gelişmiş olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Hareket Eğitimi Koordinasyon Yöntem Temel Motor Kapasiteler Denge Esneklik Okulöncesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |