Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin gözünden engellilik kavramına ilişkin görüşlerin tespit edilmesi ve engelliler ile gerçekleştirilen dans etkinliği sonrasında elde edilen kazanımların belirlenebilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Terapi ve Rehabilitasyon bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veriler, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile etkinlik öncesinde ve sonrasında iki aşamalı olarak toplanmıştır. Verilerin analizi için MAXQDA nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde elde edilen sonuçlara göre “Engellilik”, “Toplum İçinde Yaşanan Sorunlar” ve “Birlikte Zaman Geçirmenin Kazanımları” olmak üzere üç ana tema oluşturulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde elde edilen sonuçlara göre ise “Engelli Bireylerin Sosyal Hayatta Yaşadıkları Problemler”, “Etkinlik Sonrası Elde Edilen Kazanımlar” ve “Engelli Farkındalığı Oluşturma” olmak üzere 3 ana tema oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, üniversite öğrencileri gözünden engelli bireyler kısıtlanmış bir yaşam süren, toplum tarafından dışlanmış, yalnızlaştırılmış bireylerdir. Araştırmaya katılan öğrenciler engelli bireyler ile birlikte vakit geçirdiklerinde ve bir etkinlik içerisinde yer aldıklarında ise engellilerin aslında kendilerinden farklı olmadıklarını ve engelliler ile birlikte zaman geçirmenin kendilerine birçok kazanım sağladığını belirtmişlerdir.
Engellilik Engelli Bireyle Dans Üniversite Öğrencileri Engellilerin yaşadığı problemler Öğrenci Kazanımları
The aim of this research is to identify university students' perspectives on the concept of disability and to determine the benefits gained from a dance activity conducted with individuals with disabilities. The study group for the research consists of students from the Therapy and Rehabilitation Department of the School of Health Services at Bandırma Onyedi Eylül University. The research employed a case study design, a qualitative research method. Data were collected in two stages, before and after the activity, using the semi-structured interview technique, which is a qualitative research method. The MAXQDA qualitative data analysis program was used for data analysis. Based on the results obtained from the first part of the research, three main themes were identified: "Disability", "Problems Experienced in Society" and "Benefits of Spending Time Together". In the second part of the research, three main themes were identified based on the results: "Problems Experienced by Individuals with Disabilities in Social Life", "Gains Achieved After the Activity" and "Creating Disability Awareness". According to the research findings, individuals with disabilities are perceived by university students as people who live restricted lives, are excluded by society, and feel isolated. The students who participated in the research stated that spending time with individuals with disabilities and participating in activities revealed that individuals with disabilities are not fundamentally different from themselves and that spending time with them provided many benefits.
Disability Dancing with Individuals with Disabilities University Students Problems Experienced by Individuals with Disabilities Students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |