Son yıllarda özellikle Orta Doğu ülkelerinden Türkiye’ye doğru yaşanan yoğun göç hareketliliği nedeniyle yerel halk ve göçmenler arasında sosyal uyum ve entegrasyon sorunları yaşanmaktadır. 2011 yılı itibari ile yoğunlaşan bu sürecin günümüzde de devam etmesi ve göçmenlerin misafirlik sürecinin kalıcı olarak değişmesiyle birlikte yerel halkın göçmenlere yönelik olumsuz tutumlarında artış meydana gelmektedir. Bu çalışmada yerel halkın bir parçası olan ve doğrudan göçmenlerle çalışma potansiyeli bulunan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin göçmenlere yönelik tutumları araştırılmak istenmiştir. Bu amaçla çalışma kapsamında 232 Sosyal Hizmet Bölümü öğrencisine sosyodemografik özellikleri belirleyen bir anket formu ile Göçmenlere Yönelik Olumsuz Tutum Ölçeği uygulanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın sonucunda öğrencilerin göçmenlere yönelik tutumlarının olumsuz olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın temel bulguları özetlenecek olursa; birinci sınıfların olumsuz tutumları ikinci sınıflara göre daha yüksek, köy-kasaba gibi daha kırsal alanda yaşayanların olumsuz tutumları metropol-büyükşehirde yaşayanlara göre daha düşük, Türk kökenlilerin olumsuz tutumları Arap kökenlilerden daha yüksek, ailelerinde göç deneyimi olanlarda olumsuz tutum düzeyi daha düşük; çevrelerinde göçmen tanıdıkları olanların olumsuz tutumları daha düşük; göç ile ilgili hem ders alıp hem de bir etkinliğe katılan öğrencilerin olumsuz tutumları herhangi bir etkinliğe katılmayan öğrencilerden daha düşüktür.
In recent years, due to the intense migration movement, especially from Middle Eastern countries to Turkey, there are social harmony and integration problems between local people and immigrants. As this process, which has intensified as of 2011, continues today and the host process of immigrants has changed permanently, there is an increase in the negative attitudes of the local people towards immigrants. This study, it was aimed to investigate the attitudes of Ondokuz Mayıs University Social Work Department students, who are part of the local community and have the potential to work directly with immigrants, towards immigrants. For this purpose, a survey form determining sociodemographic characteristics and the Negative Attitudes Towards Immigrants Scale were administered to 232 Social Work Department students within the scope of the study. As a result of the research conducted with the relational screening model, it was determined that students' attitudes towards immigrants were negative. To summarize the main findings of the study; The negative attitudes of first graders are higher than those of second graders, the negative attitudes of those living in more rural areas such as villages or towns are lower than those living in metropolitan cities, the negative attitudes of those of Turkish origin are higher than those of Arab origin, the level of negative attitudes is lower in those with migration experience in their families; Those with immigrant acquaintances around them have lower negative attitudes; The negative attitudes of students who both take courses and participate in an activity regarding immigration are lower than students who do not participate in any activity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |