Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 21, 04.05.2023
https://doi.org/10.55895/sshs.1220375

Öz

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

yok

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2004). Üstün Yetenekliler. Yer aldığı eser R. Şirin, A. Kulaksızoğlu, A.E. Bilgili (Ed.), Üstün Yetenekli Çocuklar: Seçilmiş Makaleler Kitabı. (ss. 127–153). İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Akça, O. M., Şen, Ç., Kurtaslan, Z. (2019). Bilim ve sanat merkezleri müzik alani öğrencilerin müzik kavramina yönelik algilarinin belirlenmesi: Bir metafor analizi çalişmasi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5 (10), 123-145.
  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 54 (2) , 497-522 . DOI: 10.30964/auebfd.822101
  • Akturan, U. ve Esen, A. (2008). Fenomenoloji. T. Baş ve U. Akturan (Ed.) içinde, Nitel araştırma yöntemleri (ss. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. & Hayır Kanat M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192-206. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Aslan, H. & Doğan, Ü. (2016). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Devam Ettikleri Okulları ile Bilim ve Sanat Merkezine İlişkin Metaforik Algıları Karşılaştırmalı Durum Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 0-0. DOI: 10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194931
  • Ataman, A. (2009). Special needs children and introduction of special education. Gifted and talented children. Ankara: Gündüz Education and Publishing.
  • Baykoç Dönmez, N. (2011). Üstün ve özel yetenekli çocuklar ve eğitimleri. (Ed: N. Baykoç Dönmez), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bee, H. & Boyd, D. (2020). Çocuk Gelişim Psikolojisi. (11. Baskı). Ankara: Kaknüs Yayıncılık. Bolat, H. (2020). Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilim ve Sanat Merkezindeki ve Okuldaki Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Metaforik Algıları. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1135-1144 . DOI: 10.18506/anemon.647705
  • Botha, E. (2009). Why Metaphor Matters in Education. South African Journal of Education, 29(4), 431-444.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2)
  • Çelik-Şahin, Ç. (2014). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin bu kurumlara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 101-117.
  • Çokyaman, M. & Ünal, M. (2021). Öğrenci ve Öğretmenlerin Covid-19 Salgını Dönemindeki Uzaktan Eğitim Algısı: Bir Metafor Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 1684-1715 . DOI: 10.26466/opus.913396
  • Doğan, Ü. & Doğan, A. (2021). Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (9), 12-23.
  • Doğan, Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinin çevre kavramina ilişkin sezgisel algilari: bir metafor analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 721-740.
  • Ekici, G. (2016). Determination of the preservice biology teachers’ perceptions of microscope: example for metaphor analysis. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 615-636.
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik metaforlar. Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-22.
  • Eskici, G. (2020). Covid-19 Pandemisi: Karantina İçin Beslenme Önerileri. Anatolian Clinic The Journal Of Medical Sciences, 25 (1), 124-12.
  • Fidan, B., Fidan, M. (2016).Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları.Trakya Eğitim Dergisi, 6(2), 159-166.
  • Gökçay, G. ve Keskindemirci, G. (2020). Anne Sütü ve Covıd-19. Journal of Istanbul Faculty of Medicine, 50-55. DOI: 10.26650/IUITFD.2020.0025
  • Görgülü Arı, A. & Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19’a yönelik metaforik algıları. Turkish Studies, 15(6), 503-524. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44425
  • Gülmez Güngörmez, H. (2020). Uzaktan eğitim alan ortaokul öğrencilerinin uzaktan fen bilimleri dersi eğitimine ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi (1st ed.), Eğitim Bilimlerinde Teori ve Araştırmalar, Gece Akademi.
  • Gümüsgül, O. ve Aydoğan, R. (2020). Yeni Tip Koronavirüs-Covid 19 Kaynaklı Evde Geçirilen Boş Zamanların Ev İçi Rekreatif Oyunlar ile Değerlendirilmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4 (1),107-114.
  • Hazar, Z. , Tekkurşun, D. G. & Dalkıran, H. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Geleneksel Oyun ve Dijital Oyun Algılarının İncelenmesi: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması . SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15 (4) , 179-190 . DOI: 10.1501/Sporm_0000000334
  • İmer Çetin, N., Timur, S. & Pehlivan, H. (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde “Virüs” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi, International Journal of Eurasia Social Sciences, 12(43), 47-59. DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2864
  • Karabulut, R. , Mertol, H. & Alkan, A. (2017). Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Medyaya Yönelik Metafor Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 187- 196.
  • Karataş Öztürk, S. (2021). Covid-19 Salgını Sürecinde Taşımalı Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ile Verilen Fen Bilimleri Dersine Yönelik Görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 3892-3917. DOI: 10.26466/opus.915874
  • Kurnaz, A., Çiftci, Ü., & Karapazar, H. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin değer algılarının betimsel bir analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 185-225.
  • Levent F. (2014). Üstün yetenekli çocukları anlamak. (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). “Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi”, Tebliğler Dergisi, 2593. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Namlı, A. , Temel, C. & Güllü, M. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Ürettikleri Metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (2), 479-496.
  • Oğurlu, Ü., Öpengin, E., & Hızlı, E. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerin okul ve öğretmene ilişkin metaforik algilari. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (46), 67-83.
  • Oğuz, B. (2020). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Türkçe Öğretmeni ve Türkçe Dersine Yönelik Metaforik Algıları. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 3 (2), 80-91. DOI: 10.47477/ubed.777973
  • Ovalı, F. (2020). Yenidoğanlarda Covıd-19 Enfeksiyonları. Anatolian Clinic The Journal of Medical Sciences, 25 (1), 23-35.
  • Öztürk, D. & Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 179-199. DOI: 10.35346/aod.929576
  • Öztürk, M., Akkan, Y., & Kaplan, A. (2014). Üstün yetenekli öğrencilerin matematik kavramına yönelik algılarının incelenmesi. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2(2), 49-57.
  • Peterson, J. W., & Sterling, Y. M. (2009). Children's perceptions of asthma: African American children use metaphors to make sense of asthma. Journal of Pediatric Health Care, 23(2), 93-100.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). COVID-19 Bilgilendirme Platformu, COVID-19 Nedir? (cited: 2021) Retrieved from: https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, 14(55), 459- 496
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326
  • Sak, U. (2012). Üstün zekâlılar: Özellikleri tanılanmaları 2. Baskı, Ankara: Vize Yayıncılık.
  • San Bayhan, P. ve Artan, İ. (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Semerci, Ç. (2007). “Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 139-154.
  • Senemoğlu, N. (2020). Gelişim, öğrenme ve öğretim (Kuramdan uygulamaya). 27. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Su, Ş. , Sağlam, A. & Mutlu, Y. (2017). Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin “Bilsem” ve “Okul” Kavramlarına İlişkin Algı Düzeylerinin Metaforlarla Karşılaştırılması. Journal of Gifted Education and Creativity, 4 (3), 91-108.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Tırmıkçıoğlu, Z. (2020). Covid-19 Enfeksiyonu Olan Gebelerde İlaç Kullanımı. Anatolian Clinic The Journal Of Medical Sciences, 25 (1) , 51-58.
  • Turhan Türkkan, B. & Yeşilpınar Uyar, M. (2016). The metaphors of secondary school students towards the concept of “mathematical problem”. Cukurova University Faculty of Education Journal, 45 (1) , 99-130.
  • Üztemur, S. ve Dinç, E. (2020). Medya okuryazarlığı bağlamında ortaokul öğrencilerinin sosyal medya algıları: Bir metafor çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(1), 92-103. DOI: https://doi.org/10.34137/jilses.698764
  • Yam, Z. , Çetinkaya, H. & Kurnaz, A. (2018). Özel yetenekli öğrencilerin “gelecek” kavramina ilişkin algılarının metaforik olarak incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 67-90.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11. Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.

GIFTED AND TYPICALLY DEVELOPING STUDENTS' PERCEPTIONS OF THE COVID-19 OUTBREAK

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 21, 04.05.2023
https://doi.org/10.55895/sshs.1220375

Öz

The purpose of this research is to examine the perceptions of gifted and typically developing students regarding the COVID-19 epidemic through metaphors. In the study, in which phenomenology, one of the qualitative research methods, was used, the data were obtained by demographic information form and semi-structured interview form. A total of 130 students, 69 of whom are typically developing and 61 gifted, who are 5-8th grade students between the ages of 10-14, were studied in the city center of Amasya. The students' “COVID-19 epidemic is like …….. Because ………………..” when their answers to open-ended sentence completion are examined; the first three metaphors most frequently used by gifted students regarding COVID-19 are in the category of limiting and/or changing habits (f=18), fatal (f=15), and contagious and/or chronic (f=11). When we look at the metaphors of the students with typical development regarding COVID-19, the first three categories are limiting and/or changing habits (f=17), fatal (f=13), and preventable and/or temporary (f=12) categories. As a result of the research, it was found that both groups used metaphors that they were generally negatively affected by the epidemic process, and discussions and suggestions were made through literature studies.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2004). Üstün Yetenekliler. Yer aldığı eser R. Şirin, A. Kulaksızoğlu, A.E. Bilgili (Ed.), Üstün Yetenekli Çocuklar: Seçilmiş Makaleler Kitabı. (ss. 127–153). İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Akça, O. M., Şen, Ç., Kurtaslan, Z. (2019). Bilim ve sanat merkezleri müzik alani öğrencilerin müzik kavramina yönelik algilarinin belirlenmesi: Bir metafor analizi çalişmasi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5 (10), 123-145.
  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 54 (2) , 497-522 . DOI: 10.30964/auebfd.822101
  • Akturan, U. ve Esen, A. (2008). Fenomenoloji. T. Baş ve U. Akturan (Ed.) içinde, Nitel araştırma yöntemleri (ss. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. & Hayır Kanat M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192-206. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Aslan, H. & Doğan, Ü. (2016). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Devam Ettikleri Okulları ile Bilim ve Sanat Merkezine İlişkin Metaforik Algıları Karşılaştırmalı Durum Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 0-0. DOI: 10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194931
  • Ataman, A. (2009). Special needs children and introduction of special education. Gifted and talented children. Ankara: Gündüz Education and Publishing.
  • Baykoç Dönmez, N. (2011). Üstün ve özel yetenekli çocuklar ve eğitimleri. (Ed: N. Baykoç Dönmez), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bee, H. & Boyd, D. (2020). Çocuk Gelişim Psikolojisi. (11. Baskı). Ankara: Kaknüs Yayıncılık. Bolat, H. (2020). Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilim ve Sanat Merkezindeki ve Okuldaki Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Metaforik Algıları. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1135-1144 . DOI: 10.18506/anemon.647705
  • Botha, E. (2009). Why Metaphor Matters in Education. South African Journal of Education, 29(4), 431-444.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2)
  • Çelik-Şahin, Ç. (2014). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin bu kurumlara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 101-117.
  • Çokyaman, M. & Ünal, M. (2021). Öğrenci ve Öğretmenlerin Covid-19 Salgını Dönemindeki Uzaktan Eğitim Algısı: Bir Metafor Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 1684-1715 . DOI: 10.26466/opus.913396
  • Doğan, Ü. & Doğan, A. (2021). Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (9), 12-23.
  • Doğan, Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinin çevre kavramina ilişkin sezgisel algilari: bir metafor analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 721-740.
  • Ekici, G. (2016). Determination of the preservice biology teachers’ perceptions of microscope: example for metaphor analysis. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 615-636.
  • Eraslan, L. (2011). Sosyolojik metaforlar. Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-22.
  • Eskici, G. (2020). Covid-19 Pandemisi: Karantina İçin Beslenme Önerileri. Anatolian Clinic The Journal Of Medical Sciences, 25 (1), 124-12.
  • Fidan, B., Fidan, M. (2016).Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları.Trakya Eğitim Dergisi, 6(2), 159-166.
  • Gökçay, G. ve Keskindemirci, G. (2020). Anne Sütü ve Covıd-19. Journal of Istanbul Faculty of Medicine, 50-55. DOI: 10.26650/IUITFD.2020.0025
  • Görgülü Arı, A. & Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19’a yönelik metaforik algıları. Turkish Studies, 15(6), 503-524. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44425
  • Gülmez Güngörmez, H. (2020). Uzaktan eğitim alan ortaokul öğrencilerinin uzaktan fen bilimleri dersi eğitimine ilişkin algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi (1st ed.), Eğitim Bilimlerinde Teori ve Araştırmalar, Gece Akademi.
  • Gümüsgül, O. ve Aydoğan, R. (2020). Yeni Tip Koronavirüs-Covid 19 Kaynaklı Evde Geçirilen Boş Zamanların Ev İçi Rekreatif Oyunlar ile Değerlendirilmesi. Spor Eğitim Dergisi, 4 (1),107-114.
  • Hazar, Z. , Tekkurşun, D. G. & Dalkıran, H. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Geleneksel Oyun ve Dijital Oyun Algılarının İncelenmesi: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması . SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15 (4) , 179-190 . DOI: 10.1501/Sporm_0000000334
  • İmer Çetin, N., Timur, S. & Pehlivan, H. (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde “Virüs” Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi, International Journal of Eurasia Social Sciences, 12(43), 47-59. DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2864
  • Karabulut, R. , Mertol, H. & Alkan, A. (2017). Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Medyaya Yönelik Metafor Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2), 187- 196.
  • Karataş Öztürk, S. (2021). Covid-19 Salgını Sürecinde Taşımalı Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ile Verilen Fen Bilimleri Dersine Yönelik Görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 3892-3917. DOI: 10.26466/opus.915874
  • Kurnaz, A., Çiftci, Ü., & Karapazar, H. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin değer algılarının betimsel bir analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 185-225.
  • Levent F. (2014). Üstün yetenekli çocukları anlamak. (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). “Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi”, Tebliğler Dergisi, 2593. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_10/07031350_bilsem_yonergesi.pdf
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Namlı, A. , Temel, C. & Güllü, M. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Ürettikleri Metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (2), 479-496.
  • Oğurlu, Ü., Öpengin, E., & Hızlı, E. (2015). Üstün yetenekli öğrencilerin okul ve öğretmene ilişkin metaforik algilari. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (46), 67-83.
  • Oğuz, B. (2020). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Türkçe Öğretmeni ve Türkçe Dersine Yönelik Metaforik Algıları. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 3 (2), 80-91. DOI: 10.47477/ubed.777973
  • Ovalı, F. (2020). Yenidoğanlarda Covıd-19 Enfeksiyonları. Anatolian Clinic The Journal of Medical Sciences, 25 (1), 23-35.
  • Öztürk, D. & Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 179-199. DOI: 10.35346/aod.929576
  • Öztürk, M., Akkan, Y., & Kaplan, A. (2014). Üstün yetenekli öğrencilerin matematik kavramına yönelik algılarının incelenmesi. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2(2), 49-57.
  • Peterson, J. W., & Sterling, Y. M. (2009). Children's perceptions of asthma: African American children use metaphors to make sense of asthma. Journal of Pediatric Health Care, 23(2), 93-100.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). COVID-19 Bilgilendirme Platformu, COVID-19 Nedir? (cited: 2021) Retrieved from: https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, 14(55), 459- 496
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip olduğu zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 281-326
  • Sak, U. (2012). Üstün zekâlılar: Özellikleri tanılanmaları 2. Baskı, Ankara: Vize Yayıncılık.
  • San Bayhan, P. ve Artan, İ. (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Semerci, Ç. (2007). “Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 139-154.
  • Senemoğlu, N. (2020). Gelişim, öğrenme ve öğretim (Kuramdan uygulamaya). 27. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Su, Ş. , Sağlam, A. & Mutlu, Y. (2017). Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin “Bilsem” ve “Okul” Kavramlarına İlişkin Algı Düzeylerinin Metaforlarla Karşılaştırılması. Journal of Gifted Education and Creativity, 4 (3), 91-108.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Tırmıkçıoğlu, Z. (2020). Covid-19 Enfeksiyonu Olan Gebelerde İlaç Kullanımı. Anatolian Clinic The Journal Of Medical Sciences, 25 (1) , 51-58.
  • Turhan Türkkan, B. & Yeşilpınar Uyar, M. (2016). The metaphors of secondary school students towards the concept of “mathematical problem”. Cukurova University Faculty of Education Journal, 45 (1) , 99-130.
  • Üztemur, S. ve Dinç, E. (2020). Medya okuryazarlığı bağlamında ortaokul öğrencilerinin sosyal medya algıları: Bir metafor çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(1), 92-103. DOI: https://doi.org/10.34137/jilses.698764
  • Yam, Z. , Çetinkaya, H. & Kurnaz, A. (2018). Özel yetenekli öğrencilerin “gelecek” kavramina ilişkin algılarının metaforik olarak incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 67-90.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11. Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Şahin 0000-0003-1240-0178

Müzeyyen Sümer 0000-0002-2124-6929

Bedia Tarsuslu 0000-0002-4606-2843

Suat Tuncay 0000-0001-5493-6507

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 4 Mayıs 2023
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, A., Sümer, M., Tarsuslu, B., Tuncay, S. (2023). GIFTED AND TYPICALLY DEVELOPING STUDENTS’ PERCEPTIONS OF THE COVID-19 OUTBREAK. Sabuncuoglu Serefeddin Health Sciences, 5(1), 1-21. https://doi.org/10.55895/sshs.1220375


academindex_logo.png

asos-index.png

logo.png