In this study, the effects of interior design, enriched with digital art practice, on the treatment, daily life and visual arts education achievements of physically disabled children aged 4-8 years cared in Gazi Hospital Physical Therapy and Rehabilitation Polyclinic Outpatient Physical Theraphy Pediatric Unit were examined. In the research, Quantitative data were obtained through the stopwatch and skill analysis registration forms related to the games created for the application, and qualitative data were obtained through the interview form applied to healthcare professionals, parents and children. On the other hand, qualitative data were obtained with the interview form which applied to healthcare professionals, parents and children. In the study, when the speed-based performances of the participants in the last session compared to the first session were evaluated, it was observed that they gained the lowest 7 seconds and the highest 108 seconds speed/performance in completing the games. When their colour and shape knowledge gains in the games developed for the interactive screen in the application part of the research evaluated in the process. Except for two students, it was concluded that while the forms of assistance received by the other four participants were physical assistance in the first session, they became independent in the last session. When the views of health professionals (physiotherapists) and parents regarding the developmental contribution of the applications created for support (therapy) treatment through visual arts are evaluated, it was concluded that the attractiveness/effectiveness of the place and the acquisition of color and shape knowledge, communication and social skills and daily life skills contribute to the development of the children.
Visual Arts Education Digital Art Physical Medicine and Rehabilitation Complementary Therapy
Araştırmada, Dijital sanat uygulamaları ile zenginleştirilmiş mekan tasarımının Gazi Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Polikliniği Ayaktan Fizik Tedavi Pediatrik Ünitesini kullanan fiziksel yetersiz 4-8 yaş aralığındaki çocuklarda tedaviye, günlük yaşantılarına ve görsel sanatlar eğitimi kazanımlarına etkileri değerlendirilmiştir. Araştırmada uygulama için oluşturulan oyunlara bağlı kronometre ve beceri analiz kayıt formları aracılığı ile nicel veriler; sağlık çalışanları, ebeveynler ve çocuklara uygulanan görüşme formu ile de nitel veriler elde edilmiştir. Araştırmada; İlk oturuma kıyasla son oturumdaki katılımcıların hıza dayalı performansları değerlendirildiğinde oyunları tamamlama sürelerinde en düşük 7 saniye; en yüksek 108 saniye hız/performans kazandıkları görülmüştür. Bu bağlamda, geliştirilen dijital sanat uygulamasının çocukların hıza dayalı performanslarına katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Araştırmanın uygulama kısmında yer alan etkileşimli ekran için geliştirilmiş oyunların içerisindeki renk ve şekil bilgisi kazanımlarının, beceri analiz kayıt formuna dayalı öğretiminde, çocuklar süreç içerisinde değerlendirildiğinde; İki öğrenci hariç diğer dört katılımcının aldığı yardım şekilleri ilk oturumda fiziksel yardım iken son oturum basamaklarında bağımsızlaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Görsel sanatlar yoluyla tedaviye destek (terapi) için oluşturulmuş uygulamaların, çocuklara sağladığı gelişimsel katkıya ilişkin sağlık personeli (fizyoterapist) ve ebeveyn görüşleri değerlendirildiğinde, mekanın ilgi çekiciliği/etkililiği ve renk ve şekil bilgisi edinimi; iletişim ve sosyal beceriler ve günlük yaşam becerileri; motivasyon ve destekleyici tedavi olarak etkililiğinin önemi alanlarında katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Görsel Sanatlar Eğitimi Dijital Sanat Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Tamamlayıcı Tedavi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |