TÜBİTAK bilim fuarları, öğrencilerin problem çözme becerilerini,
analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini sağlarken planlı ve
grupla çalışma ve sosyalleşmelerini sağlamaktadır. Bu araştırmada, TÜBİTAK 4006
Bilim fuarına katılan katılımcıların proje konularını belirleme yolları, konu
belirlerken karşılaşılan güçlükler, proje hazırlama sürecinde karşılaşan
güçlükler ve uygulama hakkındaki genel görüşleri belirlemiştir. Çalışma grubunu
2015-2016 eğitim-öğretim yılı Çankırı ilinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına
bağlı beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf 4006 Bilim Fuarı Projesinde
görev alan 50 öğrenci oluşturulmuştur. Öğrencilerin yaparak yaşayarak
öğrenmelerini sağlamak amacıyla bilim fuarlarının yaygınlaştırılmasının yeni
kuşakların daha bilimsel düşünmelerini sağlarken sunum yapma, topluluk
karşısında konuşma, görüşlerini savunma, demokratik tartışma ortamlarında
bulunma, argüman geliştirme gibi pek çok katkısı olduğu tespit edilmiştir.
TÜBİTAK science fairs improve students' problem solving skills,
analytical and critical thinking skills. In addition, they provide planned and
group work and socialization. In this research, the ways of determining the
project subjects of the participants participating in the TÜBİTAK 4006 Science
Fair, the difficulties encountered in determining the subject, the difficulties
encountered during the project preparation process and the general opinions
about the implementation were determined. In the 2015-2016 academic year, 50
students from the 5th, 6th, 7th and 8th
Grade 4006 Science Fair Project affiliated to the Ministry of National
Education in Çankırı were formed as working groups. It has been found out that
dissemination of science fairs in order to enable students to learn by living
and making new generations to make them think more scientifically, has many
contributions such as making presentations, speaking in front of the community,
defending their opinions, developing democratic discussion environments and
developing arguments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.