Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARI HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 38, 31.12.2019

Öz

TÜBİTAK bilim fuarları, öğrencilerin problem çözme becerilerini,
analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini sağlarken planlı ve
grupla çalışma ve sosyalleşmelerini sağlamaktadır. Bu araştırmada, TÜBİTAK 4006
Bilim fuarına katılan katılımcıların proje konularını belirleme yolları, konu
belirlerken karşılaşılan güçlükler, proje hazırlama sürecinde karşılaşan
güçlükler ve uygulama hakkındaki genel görüşleri belirlemiştir. Çalışma grubunu
2015-2016 eğitim-öğretim yılı Çankırı ilinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına
bağlı beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf 4006 Bilim Fuarı Projesinde
görev alan 50 öğrenci oluşturulmuştur. Öğrencilerin yaparak yaşayarak
öğrenmelerini sağlamak amacıyla bilim fuarlarının yaygınlaştırılmasının yeni
kuşakların daha bilimsel düşünmelerini sağlarken sunum yapma, topluluk
karşısında konuşma, görüşlerini savunma, demokratik tartışma ortamlarında
bulunma, argüman geliştirme gibi pek çok katkısı olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Atalmış, E. H., Selçuk, G. & Ataç, A. (2018). TUBİTAK 4006 projelerine ilişkin yönetici, yürütücü ve öğrenci görüşleri, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3):1999-2020.
  • Aydoğdu, B., & Ergin, Ö. (2008). Fen ve teknoloji dersinde kullanılan farklı deney tekniklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 15-36.
  • Çetin, O. & Şengezer, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin proje çalışmalarına ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 14 (1), 24–49.
  • Çolakoğlu, M. H. (2018). TUBİTAK 4006 bilim fuarları desteğinin eğitim ve öğretime katkısı. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1), 48-63.
  • Durmaz, H., Dinçer, E. O., & Osmanoğlu, A. (2017). Bilim şenliğinin öğretmen adaylarının fen öğretimine ve öğrencilerin fene yönelik tutumlarına etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 364-378.
  • Kaya, H., & Böyük, U. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine ve fen deneylerine karşı tutumları. Tübav Bilim Dergisi, 4(2), 120-130.
  • Keçeci, G. (2017). The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study. Educational Research and Reviews, 12(23), 1146-1153.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. & Alan, B. (2017). Science festival attitude scale: Validity and reliability study (Bilim şenliği tutum ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması). International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 562-575.
  • Keçeci, G., Zengin, F. K., & Alan, B. (2018). Comparing the Science Festival Attitudes of Students Participating as Observers in School Science Fairs. Acta Didactica Napocensia, 11, 175-183.Korkmaz (Baylav), H. (2002). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi.
  • Matson, J. O. (2006). Misconceptions about the Nature of Science, Inquiry-Based Instruction, and Constructivism: Creating Confusion in the Science Classroom. Electronic Journal of Literacy through Science. 5(6). 1-10.
  • Oğuz Ünver, A., Arabacıoğlu, S., & Okulu, H. Z. (2015). Öğretmenlerin bu benim eserim proje yarışması rehberlik sürecine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2):12-35.
  • Okuyucu, M.A., Demir, H. (2019). Eğitim Pratiğimiz ve 2023 Eğitim Vizyonu Kongresi, 19-20 Mart 2019 Van, pp:142-143
  • Özel, M. & Akyol, C., (2016). Bu benim eserim projeleri hazırlamada karşılaşılan sorunlar, nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 141-173.
  • Sözer, Y. (2017). Investigation of the project development process of the pupils who attend to the Tubitak research project contest: an action research, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 18(2), 139-158.
  • Şahin, Ş. (2012). Bilim şenliklerinin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarına olan etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 89-103.
  • Tortop, H. S. (2013). Bu benim eserim bilim şenliğinin yönetici, öğretmen, öğrenci görüşleri ve fen projelerinin kalitesi odağından görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 255-308.
  • TUBİTAK, (2017). 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı Proje Çağrısı, http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/bilim_fuari_cagri_metni.pdf
  • TUBİTAK, (2018). 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı Proje Çağrısı, https://bilimiz.tubitak.gov.tr/bilimFuari.htm
  • Tüzün, H. (2006). Eitsel Bilgisayar Oyunları ve Bir Örnek: Quest Atlantis. Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi. 30. 220-229.
  • Yeşilyurt, M., Kurt, T., & Temur, A., (2005). İlköğretim fen laboratuarı için tutum anketi geliştirilmesi ve uygulanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 23-37.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, H. İ. (2018). Bilim şenliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 390-409.
  • Çavuş, R., Balçın, M. D., & Yılmaz, M. M. (2018). Bilim Fuarı Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algılarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 1-17.
  • Avcı, E., & Özenir, Ö.S. (2018). Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 17(3):1672-1690.
  • Okuyucu, M.A. (2019). 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2):202-218.
  • Özdemir Babaoğlan B, & Babaoğlan, B. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1): 22-36.

STUDENTS’ VIEWS ABOUT TÜBİTAK 4006 SCIENCE FAIR

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 38, 31.12.2019

Öz

TÜBİTAK science fairs improve students' problem solving skills,
analytical and critical thinking skills. In addition, they provide planned and
group work and socialization. In this research, the ways of determining the
project subjects of the participants participating in the TÜBİTAK 4006 Science
Fair, the difficulties encountered in determining the subject, the difficulties
encountered during the project preparation process and the general opinions
about the implementation were determined. In the 2015-2016 academic year, 50
students from the 5th, 6th, 7th and 8th
Grade 4006 Science Fair Project affiliated to the Ministry of National
Education in Çankırı were formed as working groups. It has been found out that
dissemination of science fairs in order to enable students to learn by living
and making new generations to make them think more scientifically, has many
contributions such as making presentations, speaking in front of the community,
defending their opinions, developing democratic discussion environments and
developing arguments.

Kaynakça

  • Atalmış, E. H., Selçuk, G. & Ataç, A. (2018). TUBİTAK 4006 projelerine ilişkin yönetici, yürütücü ve öğrenci görüşleri, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3):1999-2020.
  • Aydoğdu, B., & Ergin, Ö. (2008). Fen ve teknoloji dersinde kullanılan farklı deney tekniklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 15-36.
  • Çetin, O. & Şengezer, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin proje çalışmalarına ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 14 (1), 24–49.
  • Çolakoğlu, M. H. (2018). TUBİTAK 4006 bilim fuarları desteğinin eğitim ve öğretime katkısı. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1), 48-63.
  • Durmaz, H., Dinçer, E. O., & Osmanoğlu, A. (2017). Bilim şenliğinin öğretmen adaylarının fen öğretimine ve öğrencilerin fene yönelik tutumlarına etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 364-378.
  • Kaya, H., & Böyük, U. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine ve fen deneylerine karşı tutumları. Tübav Bilim Dergisi, 4(2), 120-130.
  • Keçeci, G. (2017). The aims and learning attainments of secondary and high school students attending science festivals: A case study. Educational Research and Reviews, 12(23), 1146-1153.
  • Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F. & Alan, B. (2017). Science festival attitude scale: Validity and reliability study (Bilim şenliği tutum ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması). International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 562-575.
  • Keçeci, G., Zengin, F. K., & Alan, B. (2018). Comparing the Science Festival Attitudes of Students Participating as Observers in School Science Fairs. Acta Didactica Napocensia, 11, 175-183.Korkmaz (Baylav), H. (2002). Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi.
  • Matson, J. O. (2006). Misconceptions about the Nature of Science, Inquiry-Based Instruction, and Constructivism: Creating Confusion in the Science Classroom. Electronic Journal of Literacy through Science. 5(6). 1-10.
  • Oğuz Ünver, A., Arabacıoğlu, S., & Okulu, H. Z. (2015). Öğretmenlerin bu benim eserim proje yarışması rehberlik sürecine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2):12-35.
  • Okuyucu, M.A., Demir, H. (2019). Eğitim Pratiğimiz ve 2023 Eğitim Vizyonu Kongresi, 19-20 Mart 2019 Van, pp:142-143
  • Özel, M. & Akyol, C., (2016). Bu benim eserim projeleri hazırlamada karşılaşılan sorunlar, nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 141-173.
  • Sözer, Y. (2017). Investigation of the project development process of the pupils who attend to the Tubitak research project contest: an action research, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 18(2), 139-158.
  • Şahin, Ş. (2012). Bilim şenliklerinin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarına olan etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 89-103.
  • Tortop, H. S. (2013). Bu benim eserim bilim şenliğinin yönetici, öğretmen, öğrenci görüşleri ve fen projelerinin kalitesi odağından görünümü. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 255-308.
  • TUBİTAK, (2017). 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı Proje Çağrısı, http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/bilim_fuari_cagri_metni.pdf
  • TUBİTAK, (2018). 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı Proje Çağrısı, https://bilimiz.tubitak.gov.tr/bilimFuari.htm
  • Tüzün, H. (2006). Eitsel Bilgisayar Oyunları ve Bir Örnek: Quest Atlantis. Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi. 30. 220-229.
  • Yeşilyurt, M., Kurt, T., & Temur, A., (2005). İlköğretim fen laboratuarı için tutum anketi geliştirilmesi ve uygulanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 23-37.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, H. İ. (2018). Bilim şenliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 390-409.
  • Çavuş, R., Balçın, M. D., & Yılmaz, M. M. (2018). Bilim Fuarı Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algılarına Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 1-17.
  • Avcı, E., & Özenir, Ö.S. (2018). Bilim Fuarları Sürecinin Yürütücü Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 17(3):1672-1690.
  • Okuyucu, M.A. (2019). 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2):202-218.
  • Özdemir Babaoğlan B, & Babaoğlan, B. (2019). TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarlarının 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarıyla İlişkisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1): 22-36.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Benzer 0000-0002-8548-8994

Esra Evrensel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2019
Kabul Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Benzer, S., & Evrensel, E. (2019). TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARI HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Journal of STEAM Education, 2(2), 28-38.

Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

30516