The aim of this study was to examine work done for children with autism in Turkey and examine the trend of the studies. For this purpose, a total of 49 studies were examined in the National Thesis Center, Google Scholar, Ulakbim and Journal Park databases. A form was developed under qualitative research approaches by using the categorical analysis technique, one of the descriptive analysis methods, to examine the publications. The developed form categorizes the publication years of the studies, authors, sample distributions and numbers, subject areas, research methods, data collection tools and training methods. As a result of the descriptive analysis of the studies, it has been determined that the applied behavior analysis method is frequently used among education methods. It is seen that the studies increased between 2016-2021. As the sample size, generally 1-5 people, pre-school and primary education levels were chosen equally as the sample distribution. Studies focus on social interaction as a subject area in education. As a research method, among single subject research models, cross-subject research method and multiple research models were frequently preferred. In addition, the most preferred data analysis method is graphical analysis.
Autism Autism Spectrum Disorder Autistic Education Special Education Methods
Bu çalışmanın amacı, eğitim yöntemleri kıstasınca Türkiye’de bugüne dek otistik çocukların eğitimi için yapılmış çalışmaları incelemek ve bunun sonucunda ortaya çıkan durumlar açısından eğilimlerin hangi yönde olduğunu tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda yayınlanan Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik, Ulakbim ve Dergi Park veri tabanlarındaki toplamda 49 çalışma incelenmiştir. Yayınların analizini yapabilmek için nitel araştırma yaklaşımları altında betimsel analiz yöntemlerinden biri olan kategorik çözümleme tekniği kullanılarak bir form geliştirilmiştir. Geliştirilen form, çalışmaların yayın yıllarını, yazarlarını, örneklem dağılımlarını ve sayılarını, konu alanlarını, araştırma yöntemlerini, veri toplama araçlarını ve eğitim yöntemlerini kategorize etmektedir. Çalışmaların betimsel analizleri sonrasında çalışmalarda en çok uygulamalı davranış analizi eğitim yöntemi kullanıldığı belirlenmiştir. Çalışmaların 2016-2021 yılları arasında artış gösterdiği görülmektedir. Genellikle, örneklem büyüklüğü olarak 1-5 kişi, örneklem dağılımı olarak ise eşit olarak okul öncesi ve ilköğretim seviyesi seçilmiştir. Çalışmalarda eğitim verilen konu alanı olarak sosyal beceri eğitimi üzerinde durulmuştur. Araştırma yöntemi olarak ise tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli yöntemi sıklıkla tercih edilmiştir. Bunun yanı sıra en çok tercih edilen veri analiz yöntemi ise grafiksel analizdir.
Otizm Otizm Spektrum Bozukluğu Otistik Eğitimi Özel Eğitim Yöntemleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
The content in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License