While the development of production technologies and the
increase in economic capacities provide ease of production, many product and
service alternatives have emerged and thus, brands have had to compete in areas
such as advertising and marketing. In this competitive environment, brands need
various marketing strategies in order to differentiate their products from
their counterparts and become more preferred when they reach their target
audience. Mascots, which are one of the promotional tools used in the formation
and development of the brand, appear as characters that strengthen the brand image
and reflect the personality of the brand. In this study, it is focused on
popularity of mascots which is gained as a result of an accurate marketing
strategy, mentioned to become independent of the brand and to become famous and
valuable image.
Üretim teknolojilerinin gelişmesi ve ekonomik kapasitelerin artışı üretim
kolaylığını sağlarken çok sayıda ürün veya hizmet alternatiflerinin ortaya
çıkmasına sebep olmuş, böylece markaların reklam ve pazarlama gibi alanlarda
rekabet etme zorunluluğu oluşmuştur. Bu rekabet ortamında, ürün, hizmet ya da
farklı biçimlerde ortaya koyulan yapıtların hedef kitlesine ulaşırken
benzerlerinden ayrışması ve daha çok tercih edilmesi amacıyla markalar çeşitli
pazarlama stratejilerine ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Marka oluşumu ve
gelişiminde kullanılan reklam ve pazarlama araçlarından biri olan maskotlar da
marka imajını güçlendiren ve markanın kişiliğini yansıtan hayali ya da gerçek
karakterler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, markalara ait bir
reklam unsuru olarak tasarlanan maskotların doğru bir pazarlama stratejisi
sonucu kazandığı popülerlik üzerinde durularak, tanınırlık bakımından markadan
bağımsız hale gelmesi, şöhretli ve değerli bir imgeye dönüşmesinden
bahsedilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sosyoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 47 - Ek Sayı |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi