Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914)

Yıl 2022, Sayı: 55, 1 - 20, 02.05.2022

Öz

Bu araştırma, Anadolu’nun merkezi platosunda yer alan Konya şehir merkezine 1896 yılında Anadolu – Bağdat Demiryolu hattının inşa edilmesinden sonra kent içi ulaşım sisteminde bir alternatif olarak gelişen atlı tramvayı incelemektedir. Konya’ya demiryollarının gelişinden sonra kent merkezi ile mülhakatında önemli ekonomik ve sosyal gelişmeler yaşanırken kent içi ulaşımda da bir modernleşme pratiği izlenmiştir. Konya tren istasyonunun ilgili dönemde kent merkezine belli bir mesafede inşa edilmesi yolcu ve ticari emtianın taşınma sorununu beraberinde getirmiş ve bu durum o döneme kadar Konya ve çevresinde tecrübe edilmeyen atlı tramvayın ortaya çıkış sürecini hazırlamıştır. Atlı tramvay öncesi Konya kent merkezinde yolcu taşımacılığı için tek atlı yaylı arabalar ile faytonlar kullanılırken ticari eşya nakli için de genellikle at arabaları kullanılmaktaydı. Atlı tramvayın inşa edilmesi ve işletmeye açılmasıyla birlikte bu sürecin değişim yaşadığı anlaşılmaktadır. Bu değişim sürecini anlamak adına araştırmamızda atlı tramvay şirketinin kuruluşu, hat inşaatı ve hattın işletmeye açılması ve hattın kentsel mekâna etkisi gibi bir dizi etkenler incelenmiş ve atlı tramvayın kent tarihindeki önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça I. Arşiv Kaynakları A. T.C. Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Osmanlı Arşivleri [BOA]. BOA. ŞD.2855/20, H.29/11/1286. BOA. Y.PRK.TNF. 4/43, H. 26/11/1313. BOA. İ. İMT. 5/13, H. 17/09/1324.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tarih
Yazarlar

Emrah Yılmaz 0000-0001-5955-8277

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E. (2022). Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(55), 1-20.
AMA Yılmaz E. Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2022;(55):1-20.
Chicago Yılmaz, Emrah. “Konya Atlı Tramvayı Ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914)”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 55 (Mayıs 2022): 1-20.
EndNote Yılmaz E (01 Mayıs 2022) Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 55 1–20.
IEEE E. Yılmaz, “Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914)”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 55, ss. 1–20, Mayıs 2022.
ISNAD Yılmaz, Emrah. “Konya Atlı Tramvayı Ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914)”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 55 (Mayıs 2022), 1-20.
JAMA Yılmaz E. Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2022;:1–20.
MLA Yılmaz, Emrah. “Konya Atlı Tramvayı Ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914)”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 55, 2022, ss. 1-20.
Vancouver Yılmaz E. Konya Atlı Tramvayı ve Kent İçi Ulaşıma Etkisi (1906 – 1914). Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2022(55):1-20.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi