This study aims to relate how the Covid-19 pandemic affects social life, what kind of inequalities it creates, and how it affects existing social inequalities with the social class structure. In this context, the differentiation of the results of the pandemic according to class position has been problematized in the study, based on the daily life practices of individuals. In the literature review, it is seen that the social dimension of the Covid-19 pandemic is generally neglected. From this point of view, in this article, the social dimension of the pandemic has been discussed within the scope of class perspective. In this study, a total of 30 participants from different socioeconomic classes were interviewed using the semi-structured in-depth interview technique. In the interviews, it is understood that the main reason for the different experiences of individuals during the Covid-19 epidemic process is class differentiation. In the interviews conducted for this study, it was observed that individuals in the lower socioeconomic class experienced more income and job losses than other individuals, and therefore they faced more social risks. Considering the participants' experience of alternative working forms which was implemented in this period, it is one of the important findings that the participants in the lower socioeconomic class are the class with the least experience of alternative working styles, and accordingly, these individuals feel more insecure during the pandemic period. In the study, it is evaluated that the Covid-19 pandemic has increased the social inequalities that already exist in the society.
Covid-19 pandemic social inequality stratification socioeconomic class Eskişehir
2204E039
Bu çalışma, Covid-19 pandemisinin toplumsal yaşamı nasıl etkilediğini, ne gibi eşitsizlikler yarattığını, var olan toplumsal eşitsizliklere ne şekilde etki ettiğini toplumsal sınıf yapısıyla ilişkilendirmeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda, çalışmada bireylerin gündelik yaşam pratiklerinden yola çıkılarak pandeminin meydana getirdiği sonuçların sınıf konumuna göre farklılaşması sorunsallaştırılmıştır. Covid-19 pandemisinin genellikle sosyal boyutunun ihmal edildiği görülmektedir. Buradan hareketle bu makalede pandeminin sosyal boyutu sınıf perspektifi kapsamında ele alınmıştır. Araştırma kapsamında yarı-yapılandırılmış derinlemesine mülakat tekniği kullanılarak farklı sosyoekonomik sınıflarda yer alan toplam 30 katılımcı ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Eskişehir’de yapılan görüşmelerde bireylerin Covid-19 salgını sürecindeki deneyimlerinin birbirinden farklı olmasının temel sebebinin sınıfsal farklılaşma olduğu anlaşılmaktadır. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen görüşmelerde alt sosyoekonomik sınıfta yer alan bireylerin diğer kişilere göre daha çok gelir ve iş kaybı yaşadığı buna bağlı olarak sosyal risklerle daha fazla karşı karşıya kaldıkları görülmüştür. Katılımcıların bu dönemde hayata geçirilen alternatif çalışma biçimlerini deneyimleme durumuna bakıldığında ise alt sosyoekonomik sınıfta yer alan katılımcıların alternatif çalışma biçimlerini en az deneyimleyen sınıf olduğu ve buna bağlı olarak bu bireylerin pandemi döneminde kendilerini daha güvensiz hissettikleri elde edilen önemli bulgulardandır. Çalışmada Covid-19 pandemisinin toplumda hali hazırda var olan toplumsal eşitsizlikleri daha da arttığı değerlendirilmektedir.
Covid-19 pandemisi toplumsal eşitsizlik tabakalaşma sosyoekonomik sınıf Eskişehir
Söz konusu çalışma Covid 19 Pandemisinin Toplumsal Eşitsizliklere Etkileri: Eskişehir'de Bir Saha Araştırması adlı yüksek lisans çalışmasına dayanmaktadır. Çalışma Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Koordinatörlüğü tarafından desteklenmiştir.
Anadolu Üniversitesi
2204E039
Destekleri için Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Koordinatörlüğüne teşekkür ederiz.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eşitsizlik Sosyolojisi |
Bölüm | Sosyoloji |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2204E039 |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 60 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi