BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 3 Issue: 3, 48 - 81, 24.11.2013

Abstract

In secondary schools we can be said that the basic rationale of the award of the Social Studies course isbring to knowledge, attitude and values which growing generation of young people need to continue theirlives by addressing the social life of the individual and the society positively affect the way they respond.Because of these characteristics of the Social Studies course, in this study it is aimed to identify thoughtsabout this lesson for the middle school students in the part-time inclusion education course. Research carried out for the purpose of qualitative research model and the participants were identified by purposivesampling. In this context, in Manisa city center, some of the secondary schools a total of 30 inclusion students were determined as the participants of the study. The research data developed by the researchers inconsultation with experts making the necessary corrections in the developmental stage were obtained by a* Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD, ertopcu@mynet.com** Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD, ahmetkatilmis@gmail.comsemi-structured interview form. In this context, the data obtained as a result of interviews with participants, processed subjected to descriptive analysis. In this process, the priority of the data from all the individual encoding process is performed and then read these codes and themes motion category reached. As aresult it is concluded that middle school students' attitudes toward Social Studies was generally positive.

References

  • Acedo,C.(2013) URL:http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/ Press_Kit/Interview_Clementina_Eng13Nov.pdf. (12.07.2013).
  • Açıkgöz.(2013).URL:http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/32/11/972485/dosyalar/2013_03/050912 19_Matematik_bulteni_mart_2013_opt.pdf. (15.08.2013).
  • Akkoyun, K. A. (2007). Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü Personelinin Kaynaştırma Eğitimine yönelik Görüşleri, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Aykara, A. (2011). Kaynaştırma Eğitimi Sürecindeki Bedensel Engelli Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler Ve Okul Sosyal Hizmeti. Toplum ve Sosyal Hizmet.Cilt 22, Sayı 1, Nisan 2011 URL: http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=11572&part=1.(12.07.2013).
  • Batu, S. ve Kırcaali-İftar, G., Uzuner, Y. (2004). Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırıldığı Bir Kız Meslek Lisesindeki Öğretmenlerin Kaynaştırmaya İlişkin Görüş ve Önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 5 (2) 33URL: http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/52/488.pdf (03.05.2013).
  • Bilen, E.(2007), Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlarla İlgili Görüşleri ve Çözüm Önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Böke, K. (2009). Örnekleme. Kağan Böke (Der.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Alfa.
  • Camadan, F., Özer, R., Şen, G. (2011). Zihinsel Engelli Öğrencilerin Aldıkları Eğitimlerin Değerlendirilmesi (Rize İli Örneği). Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 6, Sayı I-II. URL: http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=21706&part=1 (10.06.2013).
  • Çulhaoğlu-İmrak, H. (2009). Okulöncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Öğretmen Ve Ebeveyn Tutumları İle Kaynaştırma Eğitimi Uygulanan Sınıflarda Akran İlişkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Girli, A., Atasoy, S. (2012). The Views Of Students With Intellectual Dısabilities Or Autism Regarding Their School Experience And Their Peers In Inclusion. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 32 (2012) 16 URL: http://www.befjournal.com.tr/index.php/dergi/article/view/512/pdf_142 (10.06.2013)
  • Gök, R.,(2013). Kaynaştırma Eğitimi Öğrencisi Bulunan İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Zorluklar Ve Bu Zorluklarla Başa Çıkma Yöntemleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Antalya.
  • Gök, G., Erbaş, D. (2011).Early Childhood Teachers’ Opinions about and Suggestions for Inclusion Programs. International Journal of Early Childhood Special Education, 3(1), 66-87. URL: http://www.int-jecse.net/files/DE1F3J1G4762M47O.pdf. (15.06.2013).
  • Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. İstanbul: Ekinoks.
  • Güven, B. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar. Ş. Tan (Der.) Öğretim İlke ve Yöntemleri (2.basım) (s.2-29). Ankara: PegemA.
  • Holahan, A. ve Costenbader, V. (2000). A Comparison of Developmental Gains for Preschool Children with Disabilities in Inclusive and Self-Contained Classrooms, Topics in Early Childhood Special Education, 20 (4), 224-235. URL: http://tec.sagepub.com/content/31/1/48.full.pdf+html (02013).
  • MEB. (2010). URL: http://orgm.meb.gov.tr/alt_sayfalar/yayimlar/kaynastirma/kaynastirma.pdf. (02013).
  • Miles, M.B., Huberman, A. B. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. SAGE.
  • Nel, N., Müller, H.& Rheeders, E. (2011). Support services within inclusive education in Gauteng: The necessity and efficiency of support. Mevlana International Journal of Education (MIJE) Vol. 1(1), pp.38-53, 30 August, 2011. URL: http://mije.mevlana.edu.tr/archieve/issue_1_1/4-MIJE-1103_volume_1_issue_1_page_38_53.pdf (20.06.2013).
  • Neuman, W. L.(2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar I-II. (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme (7. baskı). Ankara: PegemA.
  • Patton, M, Q. (1987).How to use qualitative methods in evaluation. USA: Sage.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme ve öğretme süreci yeni teori ve yaklaşımlar (2. baskı). Ankara: Nobel.
  • Sadioğlu, Ö., Batu, E.S.& Bilgin, A.,(2012), Sınıf Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırılmasına İlişkin Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (2), 2012, 3994 URL: http://efad.uludag.edu.tr/sayilar/c25s2_m06.pdf (19.07.2013).
  • Salend, S. J. (2008). Creating inclusive classrooms. Effective and reflective practices. New Jersey: Prentice Hall. Sığırtmaç, A., D.,Hoş, G.&Abbak, B. S. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Yaşanan Sorunlara Yönelik Kullandıkları Çözüm Yolları ve Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). Cilt 12, Sayı 4, Aralık 2011, Sayfa 205-223. URL: http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt12Sayi4/JKEF_12_4_2011_205-223.pdf (02013)
  • Sucuoğlu, B., Özokçu, O. (2005). Kaynaştırma Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 6 (1) 41-57.
  • Sülün, K. (2012). İlköğretim Genel Eğitim Sınıfı İle Özel Eğitim Sınıfında Öğrenim Gören Kaynaştırma Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Şahin, A (2010). Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Gören Öğrencilerin Sosyalleşme Sürecinde Karşılaştığı Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Erzurum İli Örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum.
  • Şekercioğlu, B. (2010). İlköğretim II. Kademe Branş Öğretmenlerinin, Kaynaştırma Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar İle İlgili Görüşleri, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Ankara.
  • Tas, Ş. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Eğitim Teknolojileri Kullanım Durumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İzmir
  • Tuş, Ö., Tekinarslan, İ.Ç., (2013). Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden Özel Gereksinimli Çocukların Karşılaştıkları Güçlüklerin Annelerin Görüşlerine Göre Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi – Sayı 35 – Ocak 20 URL: http://sbe.dumlupinar.edu.tr/dergi/35/151-166.pdf (15.07.2013).
  • Türk, N. (2011). İlköğretim Okullarında Uygulanan Kaynaştırma Eğitimi İle İlgili Sosyolojik Bir Araştırma (Denizli Örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
  • UN, enable. (2006). URL: http://www.un.org/disabilities/default.asp?id=150#accessible_pdf (02013). UNESCO, (2013). URL: http://www.unesco.org/new/en/education/themes/strengthening-educationsystems/inclusive-education/people-with-disabilities/. (12.07.2013).
  • Vuran, S., ve Çolak, A. (2003). "İlköğretim Düzeyinde Kaynaştırma Sınıflarındaki Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sosyal Konumları", XIII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir.
  • Welton, D. A. & Mallan, J. T. (1999). Children and their world strategies for teaching social studies (6th edition). New York: Houghton Mifflin Company.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.,(2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı Ankara: Seçkin.

YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ALAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ

Year 2013, Volume: 3 Issue: 3, 48 - 81, 24.11.2013

Abstract

Ortaokullarda Sosyal Bilgiler dersinin verilmesindeki temel gerekçenin, yetişmekte olan genç neslin yaşamlarını devam ettirirken ihtiyaç duyabilecekleri bilgi, davranış ve değerleri, birey ve toplumu birlikte ele alarak onların toplumsal yaşamını pozitif yönde etkileyebilecek bir şekilde vermek olduğunu söyleyebiliriz. Sosyal Bilgiler dersinin bu niteliklerinden dolayı, bu çalışmada yarı zamanlı kaynaştırma eğitimi alan ortaokul öğrencilerinin bu derse yönelik düşüncelerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma amacına uygun olarak nitel araştırma modelinde gerçekleştirilmiş ve katılımcıları, amaçlı örnekleme göre tespit edilmiştir. Bu çerçevede Manisa il merkezinde bulunan bazı ortaokullarda eğitim gören toplam 30 kaynaştırma öğrencisi, araştırmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geliştirme aşamasında uzman görüşleri alınarak gerekli düzeltmelerin yapıldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Bu kapsamda katılımcılarla yapılan görüşmeler neticesinde elde edilen veriler, betimsel analize tabi tutularak işlenmiştir. Bu süreçte öncelikli olarak elde edilen verilerin hepsi tek tek okunmuş daha sonra kodlama işlemi gerçekleştirilmiş ve bu kodlardan hareketle kategori ve temalara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Acedo,C.(2013) URL:http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/ Press_Kit/Interview_Clementina_Eng13Nov.pdf. (12.07.2013).
  • Açıkgöz.(2013).URL:http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/32/11/972485/dosyalar/2013_03/050912 19_Matematik_bulteni_mart_2013_opt.pdf. (15.08.2013).
  • Akkoyun, K. A. (2007). Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü Personelinin Kaynaştırma Eğitimine yönelik Görüşleri, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Aykara, A. (2011). Kaynaştırma Eğitimi Sürecindeki Bedensel Engelli Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler Ve Okul Sosyal Hizmeti. Toplum ve Sosyal Hizmet.Cilt 22, Sayı 1, Nisan 2011 URL: http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=11572&part=1.(12.07.2013).
  • Batu, S. ve Kırcaali-İftar, G., Uzuner, Y. (2004). Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırıldığı Bir Kız Meslek Lisesindeki Öğretmenlerin Kaynaştırmaya İlişkin Görüş ve Önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 5 (2) 33URL: http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/52/488.pdf (03.05.2013).
  • Bilen, E.(2007), Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlarla İlgili Görüşleri ve Çözüm Önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Böke, K. (2009). Örnekleme. Kağan Böke (Der.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Alfa.
  • Camadan, F., Özer, R., Şen, G. (2011). Zihinsel Engelli Öğrencilerin Aldıkları Eğitimlerin Değerlendirilmesi (Rize İli Örneği). Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 6, Sayı I-II. URL: http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=21706&part=1 (10.06.2013).
  • Çulhaoğlu-İmrak, H. (2009). Okulöncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Öğretmen Ve Ebeveyn Tutumları İle Kaynaştırma Eğitimi Uygulanan Sınıflarda Akran İlişkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Girli, A., Atasoy, S. (2012). The Views Of Students With Intellectual Dısabilities Or Autism Regarding Their School Experience And Their Peers In Inclusion. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 32 (2012) 16 URL: http://www.befjournal.com.tr/index.php/dergi/article/view/512/pdf_142 (10.06.2013)
  • Gök, R.,(2013). Kaynaştırma Eğitimi Öğrencisi Bulunan İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Zorluklar Ve Bu Zorluklarla Başa Çıkma Yöntemleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Antalya.
  • Gök, G., Erbaş, D. (2011).Early Childhood Teachers’ Opinions about and Suggestions for Inclusion Programs. International Journal of Early Childhood Special Education, 3(1), 66-87. URL: http://www.int-jecse.net/files/DE1F3J1G4762M47O.pdf. (15.06.2013).
  • Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. İstanbul: Ekinoks.
  • Güven, B. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar. Ş. Tan (Der.) Öğretim İlke ve Yöntemleri (2.basım) (s.2-29). Ankara: PegemA.
  • Holahan, A. ve Costenbader, V. (2000). A Comparison of Developmental Gains for Preschool Children with Disabilities in Inclusive and Self-Contained Classrooms, Topics in Early Childhood Special Education, 20 (4), 224-235. URL: http://tec.sagepub.com/content/31/1/48.full.pdf+html (02013).
  • MEB. (2010). URL: http://orgm.meb.gov.tr/alt_sayfalar/yayimlar/kaynastirma/kaynastirma.pdf. (02013).
  • Miles, M.B., Huberman, A. B. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook. SAGE.
  • Nel, N., Müller, H.& Rheeders, E. (2011). Support services within inclusive education in Gauteng: The necessity and efficiency of support. Mevlana International Journal of Education (MIJE) Vol. 1(1), pp.38-53, 30 August, 2011. URL: http://mije.mevlana.edu.tr/archieve/issue_1_1/4-MIJE-1103_volume_1_issue_1_page_38_53.pdf (20.06.2013).
  • Neuman, W. L.(2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar I-II. (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme (7. baskı). Ankara: PegemA.
  • Patton, M, Q. (1987).How to use qualitative methods in evaluation. USA: Sage.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme ve öğretme süreci yeni teori ve yaklaşımlar (2. baskı). Ankara: Nobel.
  • Sadioğlu, Ö., Batu, E.S.& Bilgin, A.,(2012), Sınıf Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Öğrencilerin Kaynaştırılmasına İlişkin Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (2), 2012, 3994 URL: http://efad.uludag.edu.tr/sayilar/c25s2_m06.pdf (19.07.2013).
  • Salend, S. J. (2008). Creating inclusive classrooms. Effective and reflective practices. New Jersey: Prentice Hall. Sığırtmaç, A., D.,Hoş, G.&Abbak, B. S. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Yaşanan Sorunlara Yönelik Kullandıkları Çözüm Yolları ve Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). Cilt 12, Sayı 4, Aralık 2011, Sayfa 205-223. URL: http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt12Sayi4/JKEF_12_4_2011_205-223.pdf (02013)
  • Sucuoğlu, B., Özokçu, O. (2005). Kaynaştırma Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 6 (1) 41-57.
  • Sülün, K. (2012). İlköğretim Genel Eğitim Sınıfı İle Özel Eğitim Sınıfında Öğrenim Gören Kaynaştırma Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Şahin, A (2010). Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Gören Öğrencilerin Sosyalleşme Sürecinde Karşılaştığı Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi (Erzurum İli Örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum.
  • Şekercioğlu, B. (2010). İlköğretim II. Kademe Branş Öğretmenlerinin, Kaynaştırma Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar İle İlgili Görüşleri, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Ankara.
  • Tas, Ş. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Eğitim Teknolojileri Kullanım Durumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İzmir
  • Tuş, Ö., Tekinarslan, İ.Ç., (2013). Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden Özel Gereksinimli Çocukların Karşılaştıkları Güçlüklerin Annelerin Görüşlerine Göre Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi – Sayı 35 – Ocak 20 URL: http://sbe.dumlupinar.edu.tr/dergi/35/151-166.pdf (15.07.2013).
  • Türk, N. (2011). İlköğretim Okullarında Uygulanan Kaynaştırma Eğitimi İle İlgili Sosyolojik Bir Araştırma (Denizli Örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
  • UN, enable. (2006). URL: http://www.un.org/disabilities/default.asp?id=150#accessible_pdf (02013). UNESCO, (2013). URL: http://www.unesco.org/new/en/education/themes/strengthening-educationsystems/inclusive-education/people-with-disabilities/. (12.07.2013).
  • Vuran, S., ve Çolak, A. (2003). "İlköğretim Düzeyinde Kaynaştırma Sınıflarındaki Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sosyal Konumları", XIII. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir.
  • Welton, D. A. & Mallan, J. T. (1999). Children and their world strategies for teaching social studies (6th edition). New York: Houghton Mifflin Company.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.,(2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı Ankara: Seçkin.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ersin Topçu

Ahmet Katılmış

Publication Date November 24, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Topçu, E., & Katılmış, A. (2013). YARI ZAMANLI KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ALAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ. Sakarya University Journal of Education, 3(3), 48-81. https://doi.org/10.19126/suje.53064