Son yıllarda eğitim dünyasında önemi artan STEM
eğitiminin, sınıfta nasıl uygulanabileceği ve öğrenciler üzerindeki potansiyel
etkileri önemli birer araştırma konusu olmuştur. Bu araştırmanın problemi “Fen
Bilimleri dersine STEM entegrasyonu etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin
bilimsel yaratıcılıklarına etkisi nasıldır?” olarak belirlenmiştir. Durum
çalışmasının kullanıldığı araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında
İstanbul’daki bir ortaokulda uygulanmıştır. Üç üniteye yönelik altı STEM
etkinliğinin on iki hafta süresince uygulandığı araştırmada etkinlikler, araştırmacılar
tarafından tasarlanmıştır. Öğrenciler heterojen yapıdaki işbirlikli takımlarla,
problemlere çözüm olabilecek tasarımlar yapmışlardır. Araştırmada kullanılan
veri toplama araçları; “bilimsel yaratıcılık soruları”, “öğrenci günlükleri”,
“tasarım kâğıtları”, “fotoğraflar ve sunum videoları”dır. Bu dokümanlar
“bilimsel yaratıcılık rubriği” ve “ürün değerlendirme rubriği” ile analiz
edilmiştir. Araştırmada STEM etkinliklerinin; öğrencilerin bilimsel
yaratıcılıklarına sınırlı düzeyde etkisinin olduğu, en üst yaratıcılık düzeyi
olan “yansıtıcı düşünme katmanı”nın gelişiminde daha etkili olduğu sonucuna
varılmıştır.
The STEM education
how it can be applied in the class and the potential impacts on the students
has been an important research topics. The problem of this research is “How
STEM integration activities in science effect the scientific creativity of
fifth grade students?” The case study was used in the research. The research
was applied in a secondary school in Istanbul in 2014-2015 academic year. Six
STEM activities for three units were performed for twelve weeks. That data
collection tools were used in research; “scientific creativity questions”,
“student diaries”, “design papers”, “photographs and presentation videos”. These
documents have been analyzed by “scientific creativity rubric” and “product
evaluation rubric”. In this research has been found that of the effect of STEM
activities on students' scientific creativity was limited in terms of individual
development and that in the “reflective thinking layer” which was the highest
level of creativity, it was more effective.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/