Günümüzde örgütlere, başkaları tarafından taklit edilemeyecek yeteneklerle rekabet avantajı kazandıran insan, sahip olduğu potansiyeli ortaya çıkarmasıyla birlikte örgüt amaçlarına katkı sağlamaktadır. Bu sayede çalışanların gösterdikleri iyi performans, örgütlere itibar, marka değeri, bilinirlik, kalite, etkinlik, verimlilik ve kârlılık sağlamaktadır. Dolayısıyla, bir akademik personelin sahip olduğu bilgi, deneyim, yetenek ve motivasyon düzeyinin, bağlı olduğu üniversite amaçları ile bütünleştirilmesi, eğitim kalitesinin arttırılması açısından önem arz etmektedir. Bu kapsamda bu araştırma Abubakar, Hilman ve Kaliappen (2018) tarafından geliştirilen Küresel Akademik Performans Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlilik ve güvenilirliğinin test edilmesi ve akademik personelin kurumsal akademik performans algılarını ölçmek amacıyla amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Ampirik araştırma niteliğinde olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Üniversitelerin Spor Bilimler Fakültelerinde görev yapan akademik personel araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu bağlamda kolayda örnekleme tekniği ile belirlenen 198 kişilik örneklemden veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak Küresel Akademik Performans Ölçeği Türkiye örnekleminde farklı yöntem ve uygulamalarda, Spor Bilimleri Fakülteleri çalışanlarının akademik performans algılarının belirlenmesinde kullanılabilir nitelikte geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracıdır.
Today, with the skills that cannot be imitated by others the person who gains competitive advantage in the organization contributes to the organizational goals. In this way, the good performance of the employees provides reputation, prestige, brand value, awareness, quality, effectiveness, efficiency and profitability. Therefore, it is important to integrate the knowledge, experience, talent and motivation level of an academic staff with the university objectives to which it is connected and to increase the quality of education. In this context, this research was carried out to adapt the Global Academic Performance Scale developed by Abubakar et al. (2018) into Turkish, to test its validity and reliability, and to measure the academic perceptions of academic staff on global academic performance. In this research, which is an empirical research, survey technique was used as a data collection tool. Academic staff working in Faculty of Sport Sciences at universities constitute of the population of the research. In this context, data from 198 samples determined by convenience sampling method were collected. Descriptive statistics, independent groups t-test, and explanatory and confirmatory factor analyzes were used in the analysis of the data. As a result, it can be stated that the Global Academic Performance Scale is a valid and reliable measurement tool which can be used for determining the academic performance perceptions of the employees in different samples and practices in Turkey.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/