Bu çalışmada 140 ortaokul öğrencisinin bilim tarihi algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu minvalde, çalışma tarama yöntemi olarak tasarlanmış, veri toplama aracı olarak da Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Veri toplama sürecinden sonra cevap kelimelerin sıklıkları belirlenmiştir. Kesme noktası tekniği kullanılarak kavram ağları çizilmiştir. Araştırma bulgularına göre en fazla farklı cevap kelime 5. Sınıf düzeyindeki katılımcılar tarafından, en az farklı cevap kelime ise 8. Sınıf düzeyindeki katılımcılar tarafından verilmiştir. Bu durumda 5. Sınıf düzeyindeki katılımcıların “fen” ve “bilim insanı” ifadeleriyle, 6. sınıf düzeyindeki katılımcıların anahtar kelimeyi “bilim insanı” ve “buluş” ifadeleriyle, 7. sınıf düzeyindeki katılımcıların anahtar kelimeyi “buluş” ifadesiyle, 8. sınıf düzeyindeki katılımcıların “bilim tarihi” kavramını “Thomas Edison” ve “Einstein” ifadeleri ile anlamlandırdıkları görülmektedir. Genel olarak öğrencilerin “bilim tarihi” kavramını, buluş yapan bilim insanlarıyla bağdaştırdıkları görülmüştür. Öte yandan alt sınıf düzeylerindeki katılımcıların daha fazla cevap kelime verdikleri, özellikle 8. Sınıf seviyesindeki öğrencilerin ise bu yıl görmüş oldukları Fen Bilimleri dersi müfredatına çok bağlı kaldıkları ve cevap kelimelerini bu program ile sınırlandırdıkları görülmüştür.
This study aims to investigate middle school students’ perceptions of history of science. The participants were a total of 140 students who studied at 5th, 6th, 7th and 8th middle school grade levels. A Word-Association-Test (WAT) was used to collect data. After data collection, frequencies of response-words were determined. By using cut-point technique, concept webs were drawn. According to the findings, the most different response-words were gathered from the 5th graders, and the least different response-words were gathered from the 8th graders. Participants generally associated the history of science concept with the scientists who made inventions. Besides that, students in the lower grades gave the most different response-words while 8th graders generally associated the concept with the subjects in the science curriculum.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/