The aim of this study is to examine examples of activities prepared by pre-service mathematics teachers for entrepreneurship education based on their knowledge of the aspects of entrepreneurship education and the achievements in this area in the secondary school mathematics curriculum. In the national and international literature, there are very few studies on entrepreneurship skills in mathematics education and on developing these skills. In addition, there are no secondary school mathematics curriculum acquisitions or application examples prepared in accordance with such acquisitions. The participants of this study included 20 pre-service teachers enrolled in the third-year undergraduate course “Connection in Mathematics Teaching” who volunteered to participate. Over the course of two weeks, four lessons of approximately 40 minutes, or 160 minutes in total, were taught to pre-service teachers addressing the following questions: “What are entrepreneurship and entrepreneurial skills? How are they related to mathematics? What can be done about the achievements in mathematics and the mathematics curriculum?” The subjects were explained and examples of applications from the researcher’s own work were given. After these explanations, the pre-service teachers were given an assignment. The data of the research consist of the completed assignments and audio recordings of individual interviews after homework analysis. The data were analyzed by content analysis.
Connection in mathematics teaching entrepreneurship entrepreneurship education aspects activity design pre-service mathematics teacher
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının girişimcilik eğitimi unsurlarına yönelik bilgilerini ve bu bilgilere yönelik ortaokul matematik öğretimi programındaki kazanımları temel alarak, girişimcilik eğitimine yönelik hazırladıkları etkinlik örneklerinin incelenmesidir. Ulusal ve uluslararası literatürde, matematik eğitiminde girişimcilik becerisi ve bu beceriyi geliştirmeye yönelik çalışmalar oldukça az sayıdadır. Ayrıca ortaokul matematik dersi öğretim program kazanımları ve bu kazanımlara uygun hazırlanmış uygulama örnekleri bulunmamaktadır. Çalışmanın katılımcılarını, 3. Sınıf lisans dersi olan “matematik öğretiminde ilişkilendirme” dersini alan ve araştırmaya gönüllü 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına iki hafta, yaklaşık 40 dakikalık, dört ders, toplam 160 dakika “girişimcilik, girişimcilik becerisi nedir?, matematikle nasıl ilişkilendirilir? ve matematik dersi öğretim programında yer alan kazanımlara yönelik uygulama örnekleri neler yapılabilir?” konuları anlatılmış ve araştırmacının kendi çalışmasından uygulama örnekleri vermiştir. Bu anlatımın ardından, öğretmen adaylarına ödev verilmiştir. Araştırmanın verilerini ödev verileri ve ödev analizlerinden sonra bireysel olarak yapılan görüşmelerdeki ses kayıt çözümlemeleri oluşturmaktadır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Matematik öğretiminde ilişkilendirme girişimcilik girişimcilik eğitim unsurları etkinlik örnekleri matematik öğretmen adayları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/