Kocaeli is one of the most leading cities of manufacturing industry in Turkey, although it is not considered as a big city in terms of area and population. The city ranked as the second biggest city after Istanbul with 96 thousand 745 TL per capita in Gross Domestic Product in 2020. According to the data in last 10 years, Kocaeli fulfils 13% of manufacturing industry in Turkey. Due to its leading role in manufacturing, the number of tourists with business purposes is quite high. Moreover, Kocaeli has a high potential for nature, history, culture and health tourism, which is also an important opportunity to ensure the participation of these visitors in other tourism activities and increase the number of accommodation days in the city as well. Despite this great opportunity, the long-term strategies of rechanneling these visitors to various other types of tourism are still inadequate. In addition, Kocaeli has a four season tourism opportunity and there are many studies on this subject which were conducted by public and local administrations, universities and non-governmental organizations. Since, evaluating business tourism potential is surely important for developing strategies on branding of Kocaeli, in this study, the literature on business tourism potential of Kocaeli were reviewed to develop strategies on rechanneling the visitors with business purposes to other types of tourism and evaluate their visit to be more effective and efficient.
Business Tourism Expo Tourism Congress Tourism Sustainable Tourism Tourism Potential of Kocaeli
Kocaeli ili yüzölçümü ve nüfusu açısından çok büyük bir il olmamasına karşın, Türkiye imalat sanayisinin öncül kentlerinden biridir. Gayri Safi Yurtiçi Hasılada 2020 yılında kişi başına 96 bin 745 TL ile İstanbul’dan sonra ülkemizin ikinci sırasında yer alan bir kentidir. Son 10 yıllık süreçteki verilere göre Kocaeli, Türkiye imalat sanayisinin %13’lük kısmını gerçekleştirmektedir. İmalattaki öncü rolünün sonucu doğal olarak iş amaçlı turist sayısı da oldukça yüksektir. Doğa, tarih, kültür, sağlık turizmi gibi birçok açıdan yüksek potansiyele sahip olan Kocaeli ilinin, iş turizmi amaçlı aldığı ziyaretçilerinin, kentin diğer turizm etkinliklerine katılımının sağlanması, konak- lama gün sayısının artırılmasının önemli bir fırsat olduğu açıktır. Yapılan araştırmalara göre, iş turizmi amaçlı gelen ziyaretçilerin kentin diğer turizm çeşitlerinden yararlandırılmasına yönelik önemli bir fırsat olmasına rağmen, bu konuda uzun vadeli stratejilerin belirlenmesi yönünde yapılan çalışmalar henüz temel düzeydedir. Dört mevsim turizm çeşitliliğine sahip Kocaeli ilinde kamu ve yerel yönetimler, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları tarafından yapılmış olan birçok çalışma bulunmaktadır. Alan araştırmalarının da yer aldığı bu çalışmaların sonuçlarının değerlendirilerek, Kocaeli’nin turizm kenti olarak markalaşması yönünde geliştirilecek stratejilerde iş turizmi potansiyelinin tartışılması önem taşımaktadır. Bu araştırmada, Kocaeli ilinin turizm potansiyeline ilişkin yapılan araştırmalar, iş turizmi alanına yönelik yapılmış araştırmalar açısından ele alınmış, iş turizmi amaçlı ziyaretçilerin kentin diğer turizm çeşitlerine yönlendirilebilmesi, daha etkin ve verimli ziyaretçiler olarak değerlendirilebilmesine yönelik çeşitli strateji önerileri sunulmuştur.
İş Turizmi Fuar Turizmi Kongre Turizmi Sürdürülebilir Turizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Şehir Ekonomisi ( Kent Ekonomisi), Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Kentsel Analiz ve Geliştirme |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 1 - TURİZM |