E-sports concept could be defined as activities in virtual environment where players try to compete with each other through computers and game consoles. The demand for e-sports is increasing day by day, both locally and internationally, due to a rapid development of technology. The aim of this study is to examine e-sports and the values it can add to a city. In this study, documentary scanning and archive research methods were used. As a result, e-sports could add many different values to not only e-sports players but also to city residents while contributing various opportunities to the cities.
E-spor kavramı bilgisayar ve oyun konsolları aracılığı ile oyuncuların sanal ortamda karşı karşıya gelerek birbirleriy- le rekabet etmeye çalışmasına dayalı etkinlikler olarak tanımlanabilir. E-spora olan rağbet teknolojinin hızlı bir bi- çimde gelişmesinden dolayı hem yerel hem de uluslararası düzeyde gün geçtikçe daha da artmaktadır. Bu çalışmanın amacı e-sporun ve kente katabileceği değerlerin incelenmesidir. Bu çalışmada belgesel tarama ve arşiv araştırması yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, e-sporun kentlere birçok farklı özellik ve değer katabileceği, yalnızca oyuncu boyutu ile değil birçok farklı nokta ile hem kentlere hem de kent sakinlerine katkısının olabileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Şehir Ekonomisi ( Kent Ekonomisi), Spor Sosyolojisi, Kentsel Analiz ve Geliştirme, Kentsel Bilişim |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 3 - SPOR |