Bu çalışma, meslek hayatlarında muhasebe ile sıkı bir ilişkisi olması beklenen sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin, muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik tutumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Bayburt Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü’nde öğrenim gören 175 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılmayı kabul eden 161 öğrenci üzerinde çalışma yürütülmüştür. Çalışmada öğrencilerin muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin tutumlarının öğrenim programları, sınıf düzeyleri ve not ortalamalarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). İkinci öğretimde okuyan, sınıf düzeyi 4. sınıf olan ve not ortalaması düşük olan öğrencilerin, ters yüz edilmiş muhasebe eğitimine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, bu çalışma, muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin sağlık yönetimi bölümü öğrencileri üzerinde uygulanabilir olduğunu göstermektedir. Benzer araştırmaların farklı üniversitelerdeki sağlık yönetimi öğrenci grupları üzerinde yapılması ve sonuçların karşılaştırılması önerilmektedir.
Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli Muhasebe Eğitimi Sağlık Yönetimi
This study aims to determine the attitudes of health management department students, who are expected to have a close relationship with accounting in their professional lives, towards the flipped classroom model in accounting education. The universe of the research consists of 175 students studying in the Health Management Department of Bayburt University during the spring semester of the 2022-2023 academic year. The study was conducted on 161 students who agreed to participate. It has been determined that the students' attitudes towards the flipped classroom model in accounting education are high. Additionally, it has been found that there is a statistically significant difference in students' attitudes according to their curriculum programs, class levels, and grade point averages (p<0.05). Students who study in the evening education program, are in the 4th class level, and have lower grade point averages, have higher attitudes towards the flipped accounting education. Consequently, this study demonstrates that the flipped classroom model in accounting education is applicable to students in the health management department. Conducting similar research on health management student groups at different universities and comparing the results is recommended.
The Flipped Classroom Model Accounting Education Health Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Muhasebe, Denetim ve Mali Sorumluluk (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |