Bu araştırma, zaman yönetimi ile akademik erteleme arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 425 kişiden oluşmaktadır. Veriler, kartopu örneklem yöntemiyle ve Google anket kullanılarak; Demografik Bilgi Formu, Zaman Yönetimi Ölçeği ve Akademik Erteleme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Bağımsız Örneklem T Testi, ANOVA Testi ve Korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların % 77,9 ‘u kadındır ve % 91,8’i 18-24 yaş aralığındadır. Zaman yönetimi toplam puan ortalaması 71,08±12,69 ve akademik erteleme toplam puan ortalaması 62,71±10,94’tür. Yapılan Korelasyon analizi sonuçlarına göre; zaman yönetimi ve akademik erteleme arasında negatif yönlü orta düzeyde bir ilişki saptanmıştır. Öğrencilerin akademik erteleme düzeyleri arttıkça, zamanı yönetme başarıları azalmaktadır. Yapılan karşılaştırmalarda yaş, anne yaklaşımı, baba yaklaşımı, bölüme isteyerek gelme, aile içi ilişkiler ve arkadaşlık ilişkileri değişkenlerinin zaman yönetimi ölçek puanlarını etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyet, anne yaklaşımı, baba yaklaşımı, yaş ve aile içi ilişkiler değişkenlerinin akademik erteleme ölçek puanlarını etkilediği saptanmıştır. Sonuç olarak demografik değişkenlerin, iş-aile çatışması, yaşam tatmini ve iş tatmini ölçek puanlarını etkilediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Zaman, zaman yönetimi, akademik erteleme
This research was conducted descriptively to determine the relationships between time management and academic procrastination. The sample of the study consists of 425 people. The data were analyzed using the snowball sampling method and Google survey; The Demographic Information Form was collected using the Time Management Scale and the Academic Delay Scale. Independent Sample T-Test, ANOVA Test, and Correlation Test were used to evaluate the data. 77.9% of the participants are women, and 91.8% are between the ages of 18-24. Time management total score average is 71.08 ± 12.69, and academic delaytotal score average is 62.71 ± 10.94. According to the correlation analysis results, a moderate negative correlation was found between time management and academic procrastination. As the academic delaylevels of students increase, their time management success decreases. The comparisons made determined that the variables of age, mother's approach, father's approach, voluntary coming to the department, family relationships, and friendship relations affect the time management scale scores. Besides, it was determined that the variables of gender, mother's approach, father's approach, age, and family relationships affect the academic delayscale scores. As a result, it was determined that demographic variables affect work-family conflict scores, life satisfaction, and job satisfaction scale.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 46 |